|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
The Knick / Víc než... |
#96 |
televize |
Jiří Špičák |
První, co se v souvislosti s hudbou k novému seriálu Stevena Soderbergha The Knick zmiňuje, je nápaditý kontrast její formy a času, do kterého je minisérie umístěná. Seriál zobrazuje drsné... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
Fízlové hajzlové /... |
#96 |
kritika |
Jiří Blažek |
Francouzský houseový DJ Quentin Dupieux, alias Mr. Oizo, se nejvíce proslavil skladbou Flat Beat z roku 1999 a jejím hovadně groteskním videoklipem s maňáskem Erikem. O desetiletí později zahájil... |
|
 |
Děti / Bezútěšnost bez... |
#96 |
kritika |
Michal Škamla |
Společnost Artcam letos pokračuje druhým rokem v cyklu Současný slovenský film. Do českých kin se díky němu dostává trojice novinek slovenské kinematografie. Vedle dokumentu Vladislavy Plančíkové... |
|
 |
Plán / Satira o věcech... |
#96 |
kritika |
Sylva Poláková |
Premiéra dokumentu Plán nebyla načasována do předvolebního boje náhodou. Prvotní motivací režiséra Benjamina Tučka, který sbíral materiál týkající se pražské komunální politiky pět let, byla... |
|
 |
Místa / Morální bažina... |
#96 |
kritika |
Antonín Tesař |
Asi nejvýmluvnější scéna Míst se odehrává v baru, kde skupina hrdinů na parketě napodobuje pohyby aktérů slavné taneční scény z Tarantinova Pulp Fiction. Paradoxně právě tady jsou postavy filmu... |
|
 |
Mapy ke hvězdám /... |
#96 |
kritika |
Lucie Česálková |
Je to náhoda, že se David Cronenberg ve svém prvním filmu natočeném v USA zaměřil zrovna na Hollywood a učinil jej scénou pro další variaci na studii lidských zvráceností, jaké známe z jeho... |
|
 |
|
 |
Nejhledanější muž /... |
#96 |
kritika |
Ondřej Pavlík |
O Nejhledanějším muži se mimo jiné píše, že zdařile převádí styl románu Johna le Carrého do filmové podoby. Do značné míry to skutečně platí: ponurý thriller režiséra Antona Corbijna... |
|
 |
|
 |
|
 |
Nymfomanka - Director’s Cut |
#96 |
kritika |
Matěj Nytra |
Připomínat fenomén Nymfomanky Larse von Triera – jakožto díla i svérázného marketingového případu – je zbytečné. Projekt, jehož „narativní obraz“ byl dokonale strukturován a vnutil se do... |
|
|
|
|
|
 |
Životopisné filmy... |
#96 |
téma |
Lukáš Skupa |
Margarethe von Trotta patří k nejrespektovanějším režisérkám v historii německého filmu, která se z pozice „pouhé“ spolupracovnice svého někdejšího manžela Volkera Schlöndorffa vypracovala v... |
|
 |
Úvod / Das Kino |
#96 |
téma |
Lukáš Skupa |
V posledním tématu roku 2014 navazujeme na workshop Cinepuru „Německá kinematografie zblízka“, realizovaný v říjnu ve spolupráci s Česko-německým fondem budoucnosti a Goethe-Institutem v Praze.... |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Pohodlné místo / Německý... |
#96 |
téma |
Karsten Kastelan |
Německé filmy necestují za hranice příliš často – pokud se jim to již podaří, je to obvykle v rámci festivalového okruhu, na němž režiséři Christian Petzold, Fatih Akin nebo Hans-Christian Schmid... |
|
 |
Angela Schanelec / Nadějná... |
#96 |
téma |
Ondřej Pavlík |
O autorském stylu Angely Schanelec, jedné z hlavních představitelek tzv. Berlínské školy, již bylo napsáno mnoho. Články zabývající se její tvorbou obvykle zdůrazňují způsob kompozice záběrů... |
|
 |
Bavorsko, moje vlast /... |
#96 |
téma |
Josef Grübl |
Heimatfilmy zastupují v německé kinematografii prototyp trvanlivé a divácky oblíbené žánrové tvorby, která má za sebou velmi dlouhou a zajímavou historii. Rozhodně se však nedá říct, že by... |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|