 |
Editorial č.66 / Sociální... |
#66 |
editorial |
Jan Kolář |
Rozhodnutí odjet do Jihlavy a najít na tamějším festivalu dokumentů inspiraci pro listopadový editorial byl šťastný nápad. Festivaly nabízejí vždycky stimulující prostředí a o tom jihlavském,... |
|
 |
MFF Benátky 2009 / Benátky... |
#66 |
glosa |
Otto Bohuš |
Biennale naštěstí není Berlinale. Na rozdíl od německého festivalového monstra, jehož program není zrovna stvořen pro cinefilské choutky, je nejstarší filmový festival na světě balzámem na duši.... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Maďarský modernistický... |
#66 |
fenomén |
Jan Křipač |
Maďarský historik a teoretik András Bálint Kovács charakterizuje filmový modernismus jako historický, časově uzavřený proud, který se vydělil z celkových dějin filmu ve dvou etapách – ve 20.... |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
Distrikt 9 / Biopunková... |
#66 |
kritika |
Jiří Flígl |
V podstatě jakékoli dílo bez ohledu na žánrové zázemí může říci mnohé o podstatě člověka – ať už v úrovni individua, společenstva či biologického druhu. Sci-fi k tomu však má silné... |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
 |
Skici teorií her / Od... |
#66 |
téma |
Helena Bendová |
Co jsou vlastně hry? Proč si lidé hrají, a to i v době, kdy už dávno přestali být dětmi? Jsou počítačové hry v něčem odlišné od ostatních typů her, přinášejí hráčům něco nového,... |
|
|
|
|
|
 |
Vnitřní a vnější... |
#66 |
téma |
Adam Franc |
Naše zkušenost hraní počítačových her je vždy rozpolcena mezi imerzivním prožitkem herního světa, do něhož jsme vtahováni skrze obrazovku monitoru, a vědomím vlastní existence v reálném... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|