 |
Editorial č.48 / Sen o... |
#48 |
editorial |
Kamil Fila |
Někdy na počátku října jsem měl zvláštní sen. Byl o jednom úžasném filmu, který natočili po víkendech na šestnáctkovou kameru mladí amatérští čeští tvůrci, kdesi v našich horách, snad na... |
|
|
|
|
|
|
Filmový znak |
#48 |
pojem |
Luboš Ptáček |
Teorie filmu inspirované sémiologií patří mezi speciální teorie filmu, které začaly vznikat v 60. letech jako reakce na neschopnost komplexních teorií uspokojivě postihnout film jako celek. Obecná... |
|
|
Flashback |
#48 |
pojem |
Lucie Česálková |
Varianta první. Střih. V podtitulku se objeví nápis: O měsíc, jeden rok, pět let…dříve.
Varianta druhá. Voice-over komentátor, respektive vypravěč ve své promluvě uvozuje, že se podíváme o... |
|
|
Kinematografie národního... |
#48 |
pojem |
Pavel Skopal |
Koncept "kinematografie národního dědictví" (heritage cinema) se objevil na konci 80. a začátku 90. let, nejprve v publicistice, poté v akademické reflexi. Pod tímto pojmem se obvykle rozumí žánr či... |
|
|
|
 |
Mathieu Amalric / Herectví... |
#48 |
rozhovor |
David Čeněk |
V červnu uvedl ve Francouzském institutu svůj film Wimbledonský stadion (2001) herec a režisér Mathieu Amalric (nar. 1965). Debutoval ve filmu Otara Iosselianiho Les Favoris de la lune (Oblíbenci měsíce).... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Herectví v seriálu 24 hodin |
#48 |
zoom |
Patrk Höschl |
Seriál 24 hodin je zajímavý neobvyklým herectvím téměř všech zúčastněných postav. Jelikož mne tento seriál provokoval k mnoha úvahám nad seriály obecně, pokusím se v následujícím textu... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Válečný film / Úvod k... |
#48 |
téma |
Kamil Fila |
Téma, jímž se zabýváme v přítomném čísle, se týká široké, ale obsahově poměrně vyhraněné oblasti filmové produkce, jíž se dá souhrnně říkat válečný film. Podobně jako třeba žánr... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|