|
Editorial č.41 |
#41 |
editorial |
Zdeněk Holý |
Zatímco s létem na domácí politické scéně zavládne okurková sezona (pokud tedy okurky zrovna nevezmou za své pod Paroubkovými obušky), ve světě filmu nastávají žně v podobě filmových... |
|
|
MFF Karlovy Vary 2005 |
#41 |
glosa |
Jan Křipač |
Význam mezinárodního filmového festivalu lze poměřovat především podle jednoho stěžejního měřítka: kvality hlavní soutěže. Letošní výběr soutěžních filmů v Karlových Varech opět ukázal,... |
|
|
|
 |
Atom Egoyan / Mezi... |
#41 |
rozhovor |
Marcel Arbeit |
Na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech 2005 se konala pod patronací kanadského velvyslanectví rozsáhlá přehlídka současných kanadských filmů. V jejím rámci byl promítnut... |
|
|
Václav Vorlíček /... |
#41 |
rozhovor |
Tomáš Hořava |
Režisér a scenárista Václav Vorlíček (nar. 3. 6. 1930) působí v československé kinematografii téměř půl století. Za tu dobu prošel se svými filmy několika obdobími politicko-kulturních oteplení... |
|
 |
Atom Egoyan / Pravdy a lži |
#41 |
profil |
Marcel Arbeit |
Dvojznačný název doposud posledního filmu Atoma Egoyana Where the Truth Lies (2005 – český distribuční titul Kde je pravda dvojznačnost zcela stírá) charakterizuje v jistém smyslu celou dosavadní... |
|
 |
Bruce Conner |
#41 |
profil |
Jiří Horníček |
"Mnoho věcí, o které jsem se zajímal, jsem dělal proto,
že se jimi nikdo jiný nezabýval. Dělal jsem určitý druh filmů kvůli tomu, že nikdo jiný je nedělal. Ne proto, že to mělo punc něčeho... |
|
|
Marcel Pagnol |
#41 |
profil |
David Čeněk |
Objevování polozapomenutých míst světové kinematografie přestává být intimní posedlostí podivínských filmových historiků, ale stává se nedílnou součástí našeho pohledu na sedmé umění.... |
|
|
Úžasňákovi / Marginální... |
#41 |
zoom |
|
Připisovat dětskému animovanému filmu schopnost zasvěceně převyprávět dějiny hollywoodské filmové kultury se může na první pohled zdát pošetilé. Takové alegorické čtení však může být pro... |
|
|
Spalovač mrtvol |
#41 |
zoom |
Tomáš Hořava |
Zoologická zahrada. Nostalgický hlas Rudolfa Hrušínského provází velké detaily jeho obličeje a stejně naléhavé detaily šelem a plazů. V závěru této úvodní pasáže je Hrušínský coby Karel... |
|
|
Slon |
#41 |
zoom |
Aleš Stuchlý |
Něco takového je k vidění jen zřídka. Film, do jehož útrob se během projekce nekontrolovaně propadáte, a který si po závěrečných titulcích nesete ze sálu ven jako nové zavazadlo. Zavazadlo, jenž... |
|
|
|
 |
|
|
Noční hlídka / Davaj,... |
#41 |
kritika |
Jindřiška Bláhová |
V Rusku byl kolem efekty zahlceného filmu Noční hlídka režiséra s ambicemi prosadit se v Hollywoodu Timura Bekmambetova takový poprask, jako by se na Bajkonuru stal zázrak a Rusové znovu předhonili... |
|
 |
|
|
Eros |
#41 |
kritika |
Zdeněk Holý |
Ačkoli společný povídkový film znamená většinou umělecký neúspěch, stále existují tvůrci, kteří neváhají spojit své síly a o další se pokusit. V případě filmu Eros to byli dva současní... |
|
|
|
|
|
 |
Válka světů |
#41 |
kritika |
Zdeněk Holý |
Ve Spielbergových špatných filmech probíhá konflikt, zda hodnotný film musí mít sdělení (nebo být alespoň víceznačný), nebo zda stačí naplnit žánrové konvence. Spielbergovy dobré filmy tento... |
|
 |
|
 |
Štěstí / V zajetí... |
#41 |
kritika |
Eliška Děcká |
Nový film Bohdana Slámy Štěstí byl v médiích často prezentován jako jeden z nejočekávanějších českých filmů letošního roku. Už od podzimu 2003, kdy začalo natáčení, se v tisku pravidelně... |
|
|
Film a dějiny |
#41 |
kniha |
Zdeněk Hudec |
Čtyřsetstránková kniha se slibným názvem Film a dějiny navenek upoutá lesklou obálkou z níž podmračeně kouká v "agfakoloru" vyvedený vyvrhel českých dějin Zikmund Lucemburský (Jan Pivec),... |
|
|
Louise/Valentina / Účes... |
#41 |
téma |
Anna Batistová |
První byla Louise Brooksová. Tmavé vlasy, nad týlem v mikádu obkružující hlavu jako helma, v obličeji sestřižené do husté ofiny. Byla tváří z obálek společenských magazínů, osudovou ženou i... |
|
|
|
|
Sin City / Nečernobílá... |
#41 |
téma |
Kamil Fila |
Žádný jiný hollywoodský film předtím neměl tak jako Sin City postavenou svou kampaň na tom, že jde o událost, kterou by měli všichni vidět, a zároveň, že jde o počin, jenž ocení pouze... |
|
|
Antihrdinové / Nezávislý... |
#41 |
téma |
Ian McAlpin |
Žena v domácnosti z předměstí otevře dveře a prohlásí: "Ale to se podívejme, všichni superhrdinové se sešli u nás na verandě, není to roztomilé?" Rozdává bonbony chlapcům převlečeným za... |
|
|
|
|
Superhrdinové pod... |
#41 |
téma |
Kamil Fila |
Komiks a film jsou média zdánlivě blízká a ovlivňující se. Obojí spadá pod odrůdu sekvenčních umění a komiks bývá vyhlašován za jakýsi přechod mezi literaturou a filmem. Jaké vztahy však mezi... |
|
 |
|
|
|