|
Editorial č.31 |
#31 |
editorial |
Kamila Boháčková |
Tímto číslem pokračujeme v nastoupeném kritickém trendu z minulého čísla,
přičemž hlavním tématem se stala sama filmová kritika. Cílem však není pouze
provokovat či pranýřovat, nýbrž... |
|
|
|
|
|
 |
|
|
Diegeze |
#31 |
pojem |
Jakub Kučera |
Filmy nám nevyprávějí pouze příběhy, ale také skýtají světy, které vždy do
jisté míry přesahují hlavní dějovou linii a existenci postav, ba dokonce mohou
v určitém smyslu přetrvávat i po... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Škyt |
#31 |
kritika |
Tomáš Ruta |
Co se děje pod povrchem v zapadlé maďarské vesnici? Jaká je souvislost mezi
ztraceným kolouškem v obilí a buchtami jedné staré ženy? Kdy konečně zemřou
všichni ti, kteří požili otrávené... |
|
|
|
|
|
|
Mystická louže |
#31 |
téma |
Zdeněk Holý |
Emancipace
"Obě tvrzení jsou veskrze přijatelná: že literatura je nositelem ideologie a
zároveň nástrojem její likvidace." J. Culler: Krátký úvod do literární
teorie.
Ať už literaturu... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Omyly kritiky |
#31 |
téma |
Helena Bendová |
Jako ve všech oblastech lidské činnosti i v rámci kritiky se dají nalézt
zastaralé a pro alespoň trochu poučeného čtenáře/kritika už nepřípustné metody
a (implikované) názory, které byly... |
|
|
Úvod / Téma: Filmová... |
#31 |
téma |
Redakce |
"Veškeré psaní je svinstvo." (Antonin Artaud)
Téma filmové kritiky jsme zvolili nejen proto, že nás – coby redakci
filmového časopisu – otázka "jak psát o filmu" přirozeně neustále... |
|
|
|