Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Články autora: Jindřiška Bláhová

     
Editorial 112: České filmové obrození?
Editorial 112: České...   #112 editorial Jindřiška Bláhová
Otazník v tématu na obálce časopisu jsme zatím měli jen jednou. Před deseti lety jsme se ptali, zda Škodí film? Otázka nejnovějšího čísla není obecně globální, ale konkrétně lokální, ale...
Patnáct tipů z programu Karlových Varů
Patnáct tipů z programu...   #online novinka Jindřiška Bláhová, Ondřej Pavlík, Antonín Tesař
Váháte, které filmy z tradičně bohatého programu karlovarské přehlídky upřednostnit? Tady je patnáct z nich, které byste si podle Cinepuru neměli nechat ujít. Jindřiška Bláhová Druhá strana...
Editorial 111 / Když se o vás pere Wolverine
Editorial 111 / Když se o...   #111 editorial Jindřiška Bláhová
Kdysi budila pozdvižení na filmovém festivalu v Cannes herecká diva Brigitte Bardot svými (na svou dobu) odvážnými fotkami v bikinách na pláži. O více než půl století později je příběh zcela...
Obrátit se k divákům zády...   #111 rozhovor Jindřiška Bláhová
Editorial 110
Editorial 110   #110 editorial Jindřiška Bláhová
Začátek března ukázal, že jistá míra paralýzy nepostihuje jen tuzemskou filmovou tvorbu – o čemž se dlouhodobě píše –, ale i tuzemské, s kinematografií spojené instituce. Konkrétně cenu...
Jak přežít sezonu cen
Jak přežít sezonu cen   #109 editorial Jindřiška Bláhová
Kinematografie se, obrazně řečeno, stále zrychluje. Můžeme vidět víc filmů, než na kolik si kdy dokážeme najít čas. Neexistují žádné hranice nebo větší překážky kulturní,...
Noir Film Festival / Cesty...   #107 report Jindřiška Bláhová
Editorial 106 – Nebát se podívat jinak na Karlovy Vary a FAMU
Editorial 106 – Nebát se...   #106 editorial Jindřiška Bláhová
Jako národ máme rádi instituce. Hlavně ty, jež nás nějak potvrzují. Ty národní držíme v úctě – i když, kdo ví, jestli bychom se znovu složili na Národní divadlo, kdyby opět lehlo popelem. K...
Editorial 105 / Když se mýlí Tarantino a spol.
Editorial 105 / Když se...   #105 editorial Jindřiška Bláhová
Pozdvižení a „kontroverze“ k festivalu v Cannes patří. Jsou součástí folkloru, rituálu, image. Ať už je to Jean-Luc Godard visící za plátno v Palais v roce 1968, aspirantky hvězdnosti pózující...
Editorial č. 103 / Kdo je nej?
Editorial č. 103 / Kdo je...   #103 editorial Jindřiška Bláhová
Bedliví pozorovatelé trendů v hollywoodské kinematografii a globální filmové kultuře za sebou mají vzrušující měsíc. V přímém přenosu mohli týden po týdnu nebo, chtěli-li, den po dnu, sledovat,...
Editorial č. 102 / Kauza Ji.hlava a proč je někdy lepší nezúčastnit se než vyhrát
Editorial č. 102 / Kauza...   #102 editorial Jindřiška Bláhová
Český filmový podzim měl svou velkou kauzu. Porota sekce Česká radost jihlavského festivalu dokumentárních filmů neudělila hlavní cenu žádnému ze zúčastněných snímků. Krok vyvolal vlnu...
Editorial č. 101 / Temná strana síly české kinematografie
Editorial č. 101 / Temná...   #101 editorial Jindřiška Bláhová
Kritika současné české hrané filmové tvorby se za poslední dekádu proměnila v neutichající echo vznášející se nad tuzemskou audiovizuální krajinou. Tak nějak jsme si zvykli, že většina...
Nekonečná krize filmové kritiky
Nekonečná krize filmové...   #100 téma Jindřiška Bláhová
„Kdo potřebuje filmové kritiky?“ ptal se evokativně a (logicky) zapáleně v říjnu 2008 na stránkách britského filmového magazínu Sight & Sound jeho (tehdejší i současný) editor Nick James....
O cinefilské patro výš / Výběr Cinepuru z letošního programu karlovarského festivalu
O cinefilské patro výš /...   #100 festival Jindřiška Bláhová, Antonín Tesař
Programy filmových přehlídek představují často labyrint, v němž je snadné zabloudit na film, na nějž jste ne tak úplně chtěli. Proto nabízíme výběr snímků, které byste letos neměli minout na...
Editorial č. 100 / Přežila se filmová kritika?
Editorial č. 100 / Přežila...   #100 editorial Jindřiška Bláhová
Filmová kritika se přežila, ztratila význam a roli, není potřeba, je v krizi – zní z mnoha stran. Nahradily ji blogy, komentáře online, instantní lajky, palce nahoru či dolů, ironické šlehy,...
Editorial č. 99 / Mládí vpřed i vzad
Editorial č. 99 / Mládí...   #99 editorial Jindřiška Bláhová
V redakci jsme si chvíli lámali hlavu nad nejlepší variantou názvu tématu aktuálního čísla. Aby nezněl příliš socialisticky (Filmová mládež, přestože lehce nadsazené Mládí vpřed! bylo chvíli...
Sorrentino v Cannes nádherně nepřesvědčil
Sorrentino v Cannes...   #online novinka Jindřiška Bláhová
V italském tisku je režisér Paolo Sorrentino chráněný. Italská média v referování o přijetí jeho posledního filmu Mládí (Youth) strategicky vynechala, že na projekci v Cannes znělo stejnou měrou...
Cannes: Villeneuve je v Sicariu mistr (promarněného) stylu
Cannes: Villeneuve je v...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Senzorický atak přivezl do Cannes kanadský režisér Dennis Villeneuve se soutěžním snímkem Sicario (termín v Mexiku pro nájemného vraha). Potemnělým story o boji americké a mexické policie proti...
Jak dostat Hollywood do Cannes a nezadat si? Carol
Jak dostat Hollywood do...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Festival v Cannes vstoupil včera do druhé poloviny a jen málokdo by tipoval, že debutant z Maďarska anihiluje (nezamýšleno jako „humorná“ hříčka) velká režisérská jména jako Gus Van Sant či...
Maďaři mají v Cannes debut, jaké se v Česku netočí
Maďaři mají v Cannes...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Maďarská kinematografie nebyla uplynulá léta za vlády Viktora Orbána zrovna v nejlepší kondici, ale zcela suverénní debut László Nemese Syn Saulův, který je jediným východoevropským zástupcem v...
Cannes: Allenova iracionální lekce z filosofie
Cannes: Allenova...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Woody Allen definitivně dokázal, že je iracionální muž, jenž se rád zaštiťuje rozumem. Ve svém mimo soutěž v Cannes uvedeném nejnovějším snímku Irrational Man se znovu, navzdory předchozím...
Gus Van Sant utopil Cannes v moři sentimentu
Gus Van Sant utopil Cannes v...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Seznam potenciálních amerických kandidátů na místo v canneské soutěži musel být letos opravdu pozoruhodně prořídlý, pokud tým uměleckého ředitele Thierry Frémaux usoudil, že nejnovější...
Cannes: znepokojivé pohádky a vylámané špičáky
Cannes: znepokojivé pohádky...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Dva dny soutěže festivalu v Cannes, a dva pokusy o velkolepý film, který svými parametry vychází vstříc představě o ideálním filmu canneské soutěže. Matteo Garrone s Pohádkou pohádek a Giorgos...
Cannes: jak odvážná skutečně je letošní soutěž?
Cannes: jak odvážná...   #online novinka Jindřiška Bláhová
Projekcí francouzského sociálního dramatu La tête haute (Hlavu vzhůru) začal dnes 68. ročník Mezinárodního filmového festivalu v Cannes. Canneská soutěž je letos, zdá se, tak trochu jako chytrá...
Editorial č. 98 / Má stát dotovat kinematografii nebo ne?
Editorial č. 98 / Má stát...   #98 editorial Jindřiška Bláhová
Takové drama česká kinematografie už dlouho nezažila. Drama, které jako špatně napsaný thriller s nádechem nechtěné formanovské poetiky obsahovalo denunciační email, zmatení v poslaneckých...
Editorial č. 97 /...   #97 editorial Jindřiška Bláhová
Editorial č. 96   #96 editorial Jindřiška Bláhová
Editorial č. 95   #95 editorial Jindřiška Bláhová
Moderní éra blockbusteru nezačala s Čelistmi / Rozhovor s filmovým historikem Richardem Nowellem
Moderní éra blockbusteru...   #93 rozhovor Jindřiška Bláhová
Podle tradičních výkladů sahají kořeny blockbusteru do doby tzv. Nového Hollywoodu, k filmům jako Čelisti nebo Hvězdné války a především k následnému „zlatému věku“ v 80. letech, kdy již...
Když Godard a jeho pes jedou tramvají do Havany
Když Godard a jeho pes...   #94 editorial Jindřiška Bláhová
„Nejde o to dělat politické filmy, nýbrž dělat je politicky,“ formuloval kdysi svoji tvůrčí (i životní) filosofii Jean-Luc Godard. Letos v Cannes své vize opět přetavil do politické praxe,...
Editorial   #90 editorial Jindřiška Bláhová
Editorial   #89 editorial Jindřiška Bláhová
Editorial   #88 editorial Jindřiška Bláhová
Petr Szczepanik, Petr Bilík...   #87 rozhovor Jindřiška Bláhová
Editorial   #85 editorial Jindřiška Bláhová
Transformers jsou jako Ben Hur / Rozhovor s filmovým historikem Richardem Nowellem
Transformers jsou jako Ben...   #online rozhovor Jindřiška Bláhová
Všichni jsme experty na Hollywood, píše americký historik Toby Miller. Všudypřítomnost americké kinematografie vytváří pocit svůdné známosti. Všichni víme, co je Hollywood, protože známe...
Hra o trůny / Všichni jsou zabijáci, zvykni si
Hra o trůny / Všichni jsou...   #83 televize Jindřiška Bláhová
Na letošním comic-conu v San Diegu patřila prezentace seriálu americké kabelové stanice HBO Hra o trůny k jedné z nejvyhledávanějších. Seriál, který na první pohled vypadá jako standardní...
Současný americký film /...   #81 téma Jindřiška Bláhová
Transformers jsou jako Ben...   #81 téma Jindřiška Bláhová

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #112

#112

srpen 2017



RUBRIKY

anketa (22) / český film (64) / český talent (32) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (118) / editorial (86) / fenomén (66) / festival (53) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (108) / komiks (9) / kritika (694) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (578) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (94) / reflexe (24) / report (92) / rozhovor (149) / scénář (4) / soundtrack (32) / téma (825) / televize (80) / tisková zpráva (1) / událost týdne (183) / video (2) / videoart (16) / videohra (50) / web (38) / zoom (147)