|
|
|
Sin City / Nečernobílá... |
#41 |
téma |
Kamil Fila |
Žádný jiný hollywoodský film předtím neměl tak jako Sin City postavenou svou kampaň na tom, že jde o událost, kterou by měli všichni vidět, a zároveň, že jde o počin, jenž ocení pouze... |
|
|
Antihrdinové / Nezávislý... |
#41 |
téma |
Ian McAlpin |
Žena v domácnosti z předměstí otevře dveře a prohlásí: "Ale to se podívejme, všichni superhrdinové se sešli u nás na verandě, není to roztomilé?" Rozdává bonbony chlapcům převlečeným za... |
|
|
|
 |
Atom Egoyan / Mezi... |
#41 |
rozhovor |
Marcel Arbeit |
Na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech 2005 se konala pod patronací kanadského velvyslanectví rozsáhlá přehlídka současných kanadských filmů. V jejím rámci byl promítnut... |
|
|
Václav Vorlíček /... |
#41 |
rozhovor |
Tomáš Hořava |
Režisér a scenárista Václav Vorlíček (nar. 3. 6. 1930) působí v československé kinematografii téměř půl století. Za tu dobu prošel se svými filmy několika obdobími politicko-kulturních oteplení... |
|
|
|
|
MFF Karlovy Vary 2005 |
#41 |
glosa |
Jan Křipač |
Význam mezinárodního filmového festivalu lze poměřovat především podle jednoho stěžejního měřítka: kvality hlavní soutěže. Letošní výběr soutěžních filmů v Karlových Varech opět ukázal,... |
|
|
Editorial č.41 |
#41 |
editorial |
Zdeněk Holý |
Zatímco s létem na domácí politické scéně zavládne okurková sezona (pokud tedy okurky zrovna nevezmou za své pod Paroubkovými obušky), ve světě filmu nastávají žně v podobě filmových... |
|
|
Superhrdinové pod... |
#41 |
téma |
Kamil Fila |
Komiks a film jsou média zdánlivě blízká a ovlivňující se. Obojí spadá pod odrůdu sekvenčních umění a komiks bývá vyhlašován za jakýsi přechod mezi literaturou a filmem. Jaké vztahy však mezi... |
|
 |
|
 |
Válka světů |
#41 |
minikritika |
Zdeněk Holý |
Ve Spielbergových špatných filmech probíhá konflikt, zda hodnotný film musí mít sdělení (nebo být alespoň víceznačný), nebo zda stačí naplnit žánrové konvence. Spielbergovy dobré filmy tento... |
|
 |
|
 |
Štěstí / V zajetí... |
#41 |
kritika |
Eliška Děcká |
Nový film Bohdana Slámy Štěstí byl v médiích často prezentován jako jeden z nejočekávanějších českých filmů letošního roku. Už od podzimu 2003, kdy začalo natáčení, se v tisku pravidelně... |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
Mé dvacáté století / O... |
#40 |
kritika |
Petr Šafařík |
Píše se rok 1880 a v New Yorku Thomas Alva Edison velkolepou iluminační
podívanou předvádí možnosti svého nedávného objevu žárovky. Sklízí veliký
úspěch, a přesto je podivně posmutnělý.... |
|
|
Filmová hvězda |
#40 |
pojem |
Jakub Kučera |
"You’re Norma Desmond.
You used to be in silent pictures. You used to be big."
"I am big. It’s the pictures that got small."
Sunset Boulevard, 1950
Filmy jsou, banálně řečeno, plné lidí a podoba... |
|
|
|
 |
Carlos Saura fotografující |
#40 |
zoom |
David Čeněk |
Fotografická činnost španělského režiséra Carlose Saury možná není až tak známá, přestože se s ní nikdy netajil a jeho fotografie bylo a je možné pravidelně vídat na výstavách, především ve... |
|
 |
|
 |
Sam Peckinpah |
#40 |
profil |
Zdeněk Hudec |
I.
David Samuel Peckinpah, známý též jako "Bloody Sam", zemřel v "orwellovském" roce 1984 na prahu totální transformace západní společnosti, na prahu technokratického věku, éry videa, počítačů,... |
|
 |
Hal Hartley |
#40 |
profil |
Marcel Arbeit |
Když se Hal Hartley v roce 1997 podílel na televizním projektu k
nadcházejícímu přelomu tisíciletí, jako jediný ze zúčastněných režisérů
představil divákům vlastní verzi apokalypsy. Kniha... |
|
 |
|
|
Některé narativní tendence... |
#40 |
téma |
Pavel Skopal |
Jak teorie reflektuje film – a jak film reflektuje teorii (Femme Fatale)
Vlivné texty filmologů tzv. wisconsinské školy definovaly principy klasické narace s důrazem na linearitu. Upozorňují na to, že... |
|
 |
Carlos Saura / Od smrti... |
#40 |
rozhovor |
David Čeněk |
Poslední den letošního 12. ročníku Mezinárodní přehlídky filmu a televize Febiofest byl věnován výjimečné osobnosti světové kinematografie, španělskému režisérovi Carlosi Saurovi. V rámci... |
|
|
Festival Némo |
#40 |
glosa |
Sylva Poláková |
Druhý dubnový týden proběhl v Paříži sedmý ročník přehlídky "experimentální"
kinematografie Festival Némo, o němž jsme referovali i v loňském roce.
Před rekonstrukcí jednoho z... |
|
|
ENTERmultimediale 2 /... |
#40 |
glosa |
Pavlína Míčová |
Druhý ročník mezinárodní přehlídky ENTERmultimediale, zaměřený na uměleckou
tvorbu spojenou s novými technologiemi, se stal událostí, kterou se Praha
přiblížila tradici renomovaných... |
|
|
|
|
Anifest / Malý velký... |
#40 |
glosa |
Kamila Boháčková |
Od 5. do 11. května se v Třeboni konal už čtvrtý ročník Mezinárodního
festivalu animovaných filmů Anifest, který představil přes šest stovek filmů z
celého světa. Když člověk navštíví... |
|
|
Výraznější podpora... |
#40 |
glosa |
Vít Janeček |
Zákon o Státním fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie se vydal na trnitou cestu sněmovnou, po úspěšném průchodu prvním čtením je jeho osud nejasný. Tvrzení, že český stát nepodporuje... |
|
|
Editorial č.40 |
#40 |
editorial |
Zdeněk Holý |
S protichůdnou dvojznačností se příliš často nesetkáváme. Mnohem častěji máme co do činění s událostmi, jejichž potenciální významy jsou vzájemně těsněji spjaty a rozdíly mezi nimi nejsou... |
|