|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Film a počítačové hry /... |
#42 |
téma |
Redakce |
Přímá úměra mezi technologickým pokrokem a rozvojem počítačových her,
která dosud platí, vytváří dojem, že počítačové hry jsou audiovizuální
zábavou a snad i uměním budoucnosti.... |
|
 |
Machinima |
#42 |
téma |
Luděk Janda |
Svérázným vkladem počítačových her do audiovizuální produkce jsou takzvaná machinima. Slovo machinima je novotvarem z anglických slov machine a cinema, který označuje spojení stroje a filmu.... |
|
 |
Komiks / Reakce k tématu... |
#42 |
glosa |
Luděk Janda |
V úvodním článku Kamila Fily Superhrdinové pod drobnohledem intelektuálů v čísle věnovaném vztahu filmu a komiksu je věta "skutečně soustavná reflexe komiksu ve filmu však chybí nejen u nás,... |
|
 |
Petr Skala - Utajený... |
#42 |
kritika |
Martin Blažíček |
Překvapivým vydavatelským počinem Národního filmového archivu je nové DVD českého výtvarníka a filmového experimentátora Petra Skaly. Dle tiskové zprávy jde o úvodní titul nové ediční řady... |
|
|
|
|
Film a dějiny |
#41 |
kniha |
Zdeněk Hudec |
Čtyřsetstránková kniha se slibným názvem Film a dějiny navenek upoutá lesklou obálkou z níž podmračeně kouká v "agfakoloru" vyvedený vyvrhel českých dějin Zikmund Lucemburský (Jan Pivec),... |
|
|
|
 |
|
|
|
 |
|
|
Eros |
#41 |
minikritika |
Zdeněk Holý |
Ačkoli společný povídkový film znamená většinou umělecký neúspěch, stále existují tvůrci, kteří neváhají spojit své síly a o další se pokusit. V případě filmu Eros to byli dva současní... |
|
|
|
|
|
|
Úžasňákovi / Marginální... |
#41 |
zoom |
|
Připisovat dětskému animovanému filmu schopnost zasvěceně převyprávět dějiny hollywoodské filmové kultury se může na první pohled zdát pošetilé. Takové alegorické čtení však může být pro... |
|
|
Spalovač mrtvol |
#41 |
zoom |
Tomáš Hořava |
Zoologická zahrada. Nostalgický hlas Rudolfa Hrušínského provází velké detaily jeho obličeje a stejně naléhavé detaily šelem a plazů. V závěru této úvodní pasáže je Hrušínský coby Karel... |
|
|
Slon |
#41 |
zoom |
Aleš Stuchlý |
Něco takového je k vidění jen zřídka. Film, do jehož útrob se během projekce nekontrolovaně propadáte, a který si po závěrečných titulcích nesete ze sálu ven jako nové zavazadlo. Zavazadlo, jenž... |
|
 |
Atom Egoyan / Pravdy a lži |
#41 |
profil |
Marcel Arbeit |
Dvojznačný název doposud posledního filmu Atoma Egoyana Where the Truth Lies (2005 – český distribuční titul Kde je pravda dvojznačnost zcela stírá) charakterizuje v jistém smyslu celou dosavadní... |
|
 |
Bruce Conner |
#41 |
profil |
Jiří Horníček |
"Mnoho věcí, o které jsem se zajímal, jsem dělal proto,
že se jimi nikdo jiný nezabýval. Dělal jsem určitý druh filmů kvůli tomu, že nikdo jiný je nedělal. Ne proto, že to mělo punc něčeho... |
|
|
Marcel Pagnol |
#41 |
profil |
David Čeněk |
Objevování polozapomenutých míst světové kinematografie přestává být intimní posedlostí podivínských filmových historiků, ale stává se nedílnou součástí našeho pohledu na sedmé umění.... |
|
|
Louise/Valentina / Účes... |
#41 |
téma |
Anna Batistová |
První byla Louise Brooksová. Tmavé vlasy, nad týlem v mikádu obkružující hlavu jako helma, v obličeji sestřižené do husté ofiny. Byla tváří z obálek společenských magazínů, osudovou ženou i... |
|