 |
Já, Olga Hepnarová /... |
#105 |
kritika |
Janis Prášil |
Scenáristická a režisérská dvojice Tomáš Weinreb a Petr Kazda svým společným debutem Já, Olga Hepnarová rozehrála neobvyklou artovou partii, jež vzbudila rozporuplné reakce jak u široké, tak... |
|
 |
|
|
|
 |
Jan Němec o scénáři,... |
#105 |
fenomén |
Jan Němec |
U příležitosti premiéry filmu Jana Němce Vlk z Královských Vinohrad odemykáme text ze Cinepuru 105.
V březnu zemřel v devětasedmdesáti letech Jan Němec, jeden z nejvýznamnějších režisérů... |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
Domácí péče / Dobře... |
#101 |
kritika |
Lucie Česálková |
V jedné ze scén Domácí péče vyzve ošetřovatelka svého zaškolovaného asistenta, aby ji pomohl otočit ležící pacientku na druhý bok, slovy „Pomozte mi ji obrátit?“ Asistent se na výzvu začne... |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
 |
|
 |
Kobry a užovky / Hadi se... |
#98 |
kritika |
Ivo Michalík |
Dlouho nezaznamenal český hraný film krátce po uvedení do kin tolik chvály jako Kobry a užovky. De facto už po novinářských projekcích začaly internetovými databázemi a diskuzními fóry kolovat až... |
|
 |
Distribuce 2014: Konec... |
#98 |
glosa |
Přemysl Martinek |
Loňský rok byl pozoruhodný. Nejprve se do českých kin přiřítila Nymfomanka Larse von Triera. Výsostný autorský film, který dokázal přilákat desítky tisíc diváků v multiplexech i jednosálových... |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
O instituci s ideou |
#97 |
glosa |
Vít Janeček |
Na konci roku 2014 veřejnost zaznamenala spor o udělení většiny prostředků grantové výzvy Státního fondu kinematografie historické romanci Filipa Renče Lída Baarová. Část renomovaných členů Rady... |
|
 |
|
 |
|
 |
Pohádkář / Bezkontaktní... |
#97 |
kritika |
Ivo Michalík |
Přistupovat k Pohádkáři s předběžným despektem bylo velmi jednoduché. Podezření budil už fakt, že producenti do snímku obsadili modelku Evu Herzigovou, která se filmovému herectví příležitostně... |
|
 |
Průvan (ČT art) |
#97 |
web |
Matěj Nytra |
Stává se trendem posledních let, že studentská tvorba – předně pak z FAMU – dostává stále větší prostor na domácích festivalech (LFŠ, dlouhodobě Ji.hlava), internetových platformách či... |
|