Cinepur / Časopis pro moderní cinefily
Film a počítačové hry / Úvod k tématu
téma: Film a počítačové hry / Redakce

Přímá úměra mezi technologickým pokrokem a rozvojem počítačových her, která dosud platí, vytváří dojem, že počítačové hry jsou audiovizuální zábavou a snad i uměním budoucnosti. Nasvědčuje tomu mnohé: hry dnes nehrají jen dospívající mladíci, stále více je hrají i ženy a pruměrný věk hráče dnes dosahuje třiceti let. Počítačové hry se přitom v mnohém inspirovaly filmem a při jejich vývoji nacházejí uplatnění pracovníci filmových profesí, jako jsou scenáristé, střihači a animátoři. Spřízněnost obou médií s ohledem na možný budoucí vývoj se tak stala tématem tohoto čísla Cinepuru.
Texty tohoto čísla pokládají otázku vzájemného vlivu filmu a počítačových her, srovnávají jejich estetiku a produkci, ale také představují fenomén filmu natáčených v herním prostředí, tzv. machinim. Téma je doplněno anketou s českými vývojáři, kterým se podařilo prosadit v zahraničí. Ti odpovídají nejen na otázku, nakolik se ve své práci inspirují filmem, ale také jak vidí vztah filmu a počítačových her do budoucna.
Přečteno 8178x
Článek vyšel v časopise Cinepur #42, říjen 2005.
Ohodnoťte článek
Aktuální hodnocení článku
0 /3
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY téma
Extrémní kinematografie - úvod k tématu
Současná česká animace po velkém nadechnutí
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku
RUBRIKY
anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (121) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (19) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (18) / kauza (1) / kniha (134) / kritika (1126) / mimo kino (194) / novinka (829) / pojem (36) / portrét (54) / profil (101) / reflexe (27) / report (152) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (90) / téma (1042) / televize (140) / událost týdne (294) / videohra (85) / web (46) / zoom (174)
Tento článek vyšel v časopise Cinepur #42, říjen 2005
Z obsahu tištěného čísla:
Anketa (Redakce, téma)
Manderlay / Tak málo otázek a tolik odpovědí (Marcel Arbeit, kritika)
Editorial č.42 / Reality show a kulturní válka (Helena Bendová, editorial)
Binderiana (Tichý Syndikát & Paul Schmid, mimo kino)
51.Benátské bienále (Pavlína Míčová, glosa)
Remediace videoher ve filmech scénáristy Charlieho Kaufmana (Jiří Hél, téma)