Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Mezi empatií a škodolibostí / Život pod vodou

téma: Wes Anderson / Martin Svoboda / 11. 4. 2022

Život pod vodou (2004) je film, který mohl zničit kariéru Wese Andersona coby mainstreamového tvůrce, k níž měl v prvních letech nového tisíciletí nakročeno. Mladý režisér dostal po úspěchu Takové zvláštní rodinky (2001) k dispozici štědrý padesátimilionový rozpočet a možnost plnohodnotného autorského vyjádření, aby natočil prestižní a zároveň komerčně lukrativní film. Výsledkem byl finanční propadák, tržby ani nedorovnaly nafouklý rozpočet. Bezprostřední kritické přijetí bylo rozpačité, často negativní. A rodina Jacquese-Yvese Cousteaua, jemuž je snímek věnován, se od něj distancovala a ve vyostřené situaci přijala mimosoudní vyrovnání. Dnes lze však o Životě pod vodou mluvit jako o kultovním díle a Andersonově vrcholném počinu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #140

Článek vyšel v časopise Cinepur #140, duben 2022.

V tomto čísle mimo jiné najdete... V opojení detailem / Kde nechal Wes Anderson své hrdiny? (Tomáš Stejskal, téma) • Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car (Antonín Tesař, kritika) • Architekt života / Jonas Mekas (Václav Maxmilián, portrét) • Stopy v písku / Hrdina (Janis Prášil, kritika) • Stane se to znova a znova / Dexter: Nová krev (Viktor Licek, televize) • Pro pár příkladů navíc / Fenomén italský western (Antonín Tesař, kniha) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #144

#144

prosinec 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu Blízký východ

#142 Adaptace / Úvod k tématu

Extrémní kinematografie - úvod k tématu

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny


DALŠÍ Z RUBRIKY

144 Editorial

Candyman. Candyman. Candyman. Candyman… Candyman Candyman

Životopis ve čtyřech aktech / Portrét Nagisa Óšima

Blondýnka / Páni mají raději oběti

Rimini / 41⁄2

Úvod k tématu Devadesátky

R.N.M. / Člověk člověku medvědem

Znamení doby / Kolaps a apokalypsa v kinematografii devadesátých let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Komrzý – Bojar: Je hezké, že si pořád ještě nerozumíme

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Záhada výchovy / Každá minuta života

Proč se nepochlubit / FAMUFEST

Smysl života a to, co chceme / Smysl života


RUBRIKY

anketa (32) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (119) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (17) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (16) / kauza (1) / kniha (132) / kritika (1116) / mimo kino (192) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (52) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (88) / téma (1029) / televize (138) / událost týdne (291) / videohra (83) / web (46) / zoom (174)