Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Stopy v písku / Hrdina

kritika / Janis Prášil / 11. 4. 2022

Íránská nominace na Oscara možná vynese Asgharu Farhádímu další sošku, kterou připojí k těm za Rozchod Nádera a Símín a Klienta. Jeho nejnovějšímu snímku Hrdina ale jako by k předpokládanému vítězství cosi chybělo. Postrádá totiž zřetelně strukturovaný svět, na který jsme v sociálních dramatech zvyklí. Jiné íránské filmy jako Cyklista Mohsena Machmalbáfa nebo Červené auto Ashkana Najafího pojednávají o obětech společenského bezpráví a svým bojem s nespravedlností si získávají diváka na svou stranu. Sympatizovat s vypočítavým Rahímem v Hrdinovi je ale větší problém. Když nalezne tašku se zlatými mincemi, chce ji sice vrátit majiteli. Jeho gesto však není nezištné a pokouší se z nálezu těžit.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #140

Článek vyšel v časopise Cinepur #140, duben 2022.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Hybridní svět mistra iluzí / Prvky animace v tvorbě Wese Andersona (Natalia Kozáková, téma) • 3D Princezna / Spencer (Petra Chaloupková, kritika) • TBH / WTF (Petra Chaloupková, mimo kino) • Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car (Antonín Tesař, kritika) • Kočičí disonance a touha (Lucia Kajánková, kamera-pero) • Wes Anderson a reklama / Jak prodává filmový auteur? (Matěj Hrudička, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ Z RUBRIKY kritika

KVIFF: A co dále, Íáčku

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

The Tragedy of Macbeth - Král šedivý a znavený

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Lehkonohá arabeska s Gretou / Křížová výprava

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Pitomý porno po česku / Chyby

Gramatika nekonečna / O nekonečnu

Střípky života / Střípky ženy

Antarktický lockdown / FREM, Bílá na bílé

Bolest na hranici ráje / Lux Æterna


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (105) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1090) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)