Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Polovičatá výpověď Vigga Mortensena / Ještě máme čas

kritika / Kateřina Hejnarová / 29. 7. 2021

„Jednou nastane doba, kdy si uvědomíte, jak moc milujete svou matku – já jsem ji miloval a miluji –, a potom když zemře, všechno se zdá nesmírně přítomné. Postupně vzpomínky začnou blednout nebo se přizpůsobíte nové skutečnosti a najdete způsob, jak se pohnout dál, i když osoba, kterou jste milovali, tady už není – a často na ni myslíte. To se mi ale nestalo, protože já jsem o tom napsal film,“ vzpomíná Viggo Mortensen v rozhovoru pro americký časopis GQ na situaci, která vedla ke vzniku jeho režijního a scenáristického debutu Ještě máme čas. Je příběhem otce a syna hledajících k sobě cestu navzdory diametrálně odlišným hodnotám i otcově nevraživé povaze umocňované postupující demencí.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #136

Článek vyšel v časopise Cinepur #136, srpen 2021.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Noci v úplňku / Utopická časovost Erica Rohmera (Ondřej Pavlík, flashback) • Dej mi zpět mé jméno / Halston (Jan Bodnár, televize) • Vydolovat dobrý příběh / Nová šichta (Martin Šrajer, kritika) • Vlastenectví za časů Putina / Filmy Kirilla Serebrennikova (Janis Prášil, téma) • Hlediště jsou ti druzí / Annette (Antonín Tesař, kritika) • Na pokraji nervového zhroucení / 72. mezinárodní filmový festival v Cannes (Jakub Felcman, report) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY kritika

KVIFF: A co dále, Íáčku

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

The Tragedy of Macbeth - Král šedivý a znavený

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Lehkonohá arabeska s Gretou / Křížová výprava

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (105) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1090) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)