Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

K čemu vlastně je artový film?

kamera-pero / Olmo Omerzu / 29. 7. 2021

Zdá se mi, že autorský film ztrácí společenskou relevantnost. Zavření kin a přemístění filmových festivalů do on-line prostředí v období pandemie jen potvrdilo skutečnost, že autorský film je už delší dobu v krizi. Jeho existence závisí často především na festivalech (festivalové distribuci) a distribuci v sítích artových kin, jichž je málo. Navíc v době, kdy se technická dokonalost stala pro diváka samozřejmostí, artová kina otevírají malé sály s plátny velikostí se blížící domácím obrazovkám. Autorský film se stává čím dál víc „eventovou“ záležitostí. Většinou upoutá pozornost publika tehdy, pokud je spojen s další událostí, ať už kulturní nebo třeba gastronomickou. To vše přispívá k marginalizaci artového filmu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #136

Článek vyšel v časopise Cinepur #136, srpen 2021.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Na pokraji nervového zhroucení / 72. mezinárodní filmový festival v Cannes (Jakub Felcman, report) • Thomas Vinterberg / Hledání naděje v severských temnotách (Jana Koutná, portrét) • Hranice, kterou nesmíš překročit / Rozhovor s Viktorem Kosakovským (Kamila Dolotina, rozhovor) • Znásilnění, pomsta a žvýkačka / Nadějná mladá žena (Dan Krátký, kritika) • Elektrikáři i mluvící psi / Povedená „pětiletka“ lotyšské animace (Eliška Děcká, téma) • Kolotoč nádherných traumat / Strangeland (Ondřej Trhoň, Barbora Tauerová, videohra) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY kamera-pero

Kde uvidíme covidí debuty?


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1089) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)