Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Editorial 135: Disney

editorial / Antonín Tesař / 7. 6. 2021

Nejzajímavější scény pro mě trochu přeceňovaného filmu Radua Judeho Smolný pich aneb Pitomý porno jsou ty zachycujcí ruch lidí na ulici během pandemie a povinného nošení roušek. Po dobu dlouhé pasáže, kde hlavní hrdinka kráčí městem, režisér směřuje naši pozornost ke každodenním výjevům, které na ulici vidíme běžně, ale do filmů se obvykle nedostanou – loga a reklamy, ošklivé chátrající budovy (na jejichž zdevastovaném stavu není nic poetického) nebo právě lidi v rouškách. Viděl jsem v tom souvislost s hlavním tématem Pitomého porna – s postupy, jak nakládáme s mediálními obrazy a informacemi a jak si účelově konstruujeme to, co z nich je pro nás přijatelné a co nepřijatelné. Hlavním příkladem, který Jude ústy svých postav ve druhé polovině filmu rozpitvává ad absurdum, je domácí sexuální video, které se ocitne ve veřejném prostoru.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #135

Článek vyšel v časopise Cinepur #135, červen 2021.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Dospělá léta Disney+ / Přítomnost a budoucnost streamovací služby (Milan Kruml, téma) • Úvod k tématu: Disney (Lukáš Skupa, téma) • O pejskovi, Sýrii a lidské povaze (Petra Chaloupková, mimo kino) • Woody Allen se obhajuje / K pamětem zneuctěného filmaře (Stanislava Přádná, kniha) • Hlavní postavou zvuk / Sound of Metal (Jiří Špičák, soundtrack) • Za obrazem / Sofia Coppola (Martin Šrajer, portrét) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY editorial

Místo nekrologu EZ / Co taky neminout z nového čísla

Film jako písek na pláži / Editorial 139

Editorial 138

Editorial 137

Editorial 136

Dobře, že o současném Česku točí alespoň Rumuni

Editorial 133: David Fincher

Editorial 132: Fantasy


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car

Pro a proti - Francouzská depeše / Wes Anderson a kapustňáci

Hlediště jsou ti druzí / Annette

Korejští filmaři dobývají vesmír / Čističi vesmíru

Losing Control / Control


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (105) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1090) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)