Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Osamělost amerických cest / Portrét Kelly Reichardt a jejího tvůrčího přístupu

portrét / Michal Hogenauer / 15. 12. 2020

Touha po lepším životě je ze své podstaty politická. Otázka, kdo ho skutečně potřebuje a kdo na něj dostane šanci, se opakovaně objevuje v tvorbě přední představitelky současného amerického nezávislého filmu Kelly Reichardt. Její nekonvenční kriminální dramata (Řeka trávy a Noc přichází), křehké buddy filmy (Stará radost a První kráva) nebo antiwesterny (Zkratkou v Oregonu) vždy obývají postavy nucené vyrovnat se s vlastními izolovanými a osamělými životy na okraji, které mají daleko k naplnění velkých slibů amerického snu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #132

Článek vyšel v časopise Cinepur #132, prosinec 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Krajina hrůze otevřená / Třetí den (Jarmila Křenková, televize) • Existenciální pijáctví / Chlast (Kamila Dolotina, kritika) • Spíš mrtvá než živá / Rebecca (Ondřej Pavlík, kritika) • Ne každý buzerant se na konci odpraví / Kluci z party (Jan Bodnár, kritika) • To nejlepší z fantasy (Redakce, téma) • Dark Souls / Inovace v herních fantasy světech (Michal Böhm, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY portrét

Lucifer Valentine - V útrobách vomit gore

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Takaši Miike / Autor bez domova

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (106) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1091) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)