Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ennio Morricone / Skladatel, který udělal z hudby hlavní postavu

soundtrack / Jiří Špičák / 27. 7. 2020

„Do své hudby jsem vždy zapracovával každodenní zvuky a ruchy,“ říká Ennio Morricone v černobílém televizním interview z šedesátých let. „Spousta lidí si myslí, že když do svých melodií přidávám cinkání plechovky nebo ťukání psacího stroje, dělám to z nějakého rozmaru. Já to ale dělám proto, aby se v hudbě objevilo něco skutečného,“ dodává mladý skladatel, a když ho novinářka z legrace pobídne, ať tedy zahraje sólo na psací stroj, skladatel si vyhrne rukávy a začne rytmicky bušit do kláves. Tohle krátké video sdílel na svém Instagramu společně s popiskem „RIP to the greatest“ americký experimentátor, producent a v poslední době rovněž skladatel filmové hudby Daniel Lopatin. Ukazuje trochu jiného Morriconeho, než jak jej vykreslují nekrology, které zaplavily mainstreamová média 6. června 2020, kdy jednadevadesátiletý italský skladatel a autor více než pěti set hudebních děl zemřel.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #130

Článek vyšel v časopise Cinepur #130, srpen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Úvod k tématu: Kinematografie Hongkongu (Lukáš Skupa, téma) • Slyšet film (Johana Ožvold, kamera-pero) • Editorial 130: Kinematografie Hongkongu (Jindřiška Bláhová, editorial) • Mezi žánry, přístupy a autory / Neviditelná legenda Corey Yuen (Dan Krátký, téma) • Nabouraný film / Bourák (Martin Šrajer, kritika) • Hongkongská nová vlna / Jak televize reformovala kinematografii (Jiří Flígl, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY soundtrack

Duše jazzu a elektroniky / Duše

Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika

Rozhovor s Nicem Fidencem / Skladatel ve stínu koltu

Grand Theft Auto V / Vypečený čabáty lidi to chálujou brrap!

Metamorphosis Křižníku Potěmkin


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Duše jazzu a elektroniky / Duše

Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (113) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (285) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)