Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ruben Östlund pokračuje v natáčení satiry na superbohaté

Ruben Östlund pokračuje v natáčení satiry na superbohaté

novinka / Redakce / 6. 7. 2020

Po vynucené tříměsíční pauze způsobené pandemií koronaviru se ke svému novému projektu vrátil režisér Ruben Östlund. Na přelomu června a července proběhla ve Švédsku druhá část natáčení filmu Triangle of Sadness, jehož největší hvězdou byl Woody Harrelson. Ten v době pandemie přebýval ve svém domě na Havaji, ale do Švédska nakonec přes všechna omezení zdárně odcestoval.

Harrelson v Östlundově novince hraje marxistického kapitána jachty, který na palubě veze skupinu superbohatých pasažérů. Čas strávený v karanténě prý hollywoodský herec využil k tomu, aby si dostudoval základy levicové literatury, kromě Marxe a Engelse také dílo Che Guevary, Fidela Castra nebo Eugena Debse, jehož slavná protiválečná řeč z roku 1918 ve filmu zaznívá.

Ve filmu Triangle of Sadness ale Harrelson ztvární jednu z vedlejších rolí. Ústřední pár, modela a modelku, si zahrají mladý britský herec Harris Dickinson a jihoafrická herečka Charlbi Dean. Oba cestují na Harrelsonově jachtě, avšak poté, co loď ztroskotá, spolu s několika miliardáři a jednou uklízečkou uvíznou na opuštěném ostrově.

Östlundova satira tematicky naváže na režisérova předchozí společensko-kritické filmy, zejména poslední epický Čtverec, který v roce 2017 vyhrál hlavní cenu na festivalu v Cannes. Švédský režisér od počátku prohlašoval, že v Triangle of Sadness se chce soustředit především na módní průmysl. Z posledních zpráv to ale vypadá, že záběr jeho filmu bude širší.

Triangle of Sadness je s rozpočtem 13 milionů euro jednou z nejdražších evropských koprodukcí, které aktuálně vznikají. Pokud vše půjde podle plánu, premiéra by měla proběhnout příští rok na festivalu v Cannes.

Přečteno 1433x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
0 /2

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #146

#146

duben 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Hlynur Pálmason: „Film je zvláštní rostlina.“

AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku

FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason

Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest


DALŠÍ Z RUBRIKY

Editorial 146 / Výbuchy v českém filmu

Kalvárie / Když láska bolí

Inscryption / Labyrint herního světa a ráj karet

Jak se vaří zápletka / Makanai: Jak se vaří pro maiko

Pinocchio Guillerma del Tora / Fekální pochod proti fašismu

Dobývání marnosti / Kreativní destrukce Wernera Herzoga

Tár / Kyborgův životopis

Modrý kaftan / Hedvábný plášť bez ornamentů


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Anifilm 2023

AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku

FAMUFEST

FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason

Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (121) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (19) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (18) / kauza (1) / kniha (134) / kritika (1126) / mimo kino (194) / novinka (829) / pojem (36) / portrét (54) / profil (101) / reflexe (27) / report (152) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (90) / téma (1042) / televize (140) / událost týdne (294) / videohra (85) / web (46) / zoom (174)