Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Hrůzostrašní debutanti / Horor jako vstupní žánr

téma: Debut / Martin Svoboda / 10. 6. 2020

Ke statusu „profesionálního filmaře“ vede mnoho cest. Mohou je dláždit velké umělecké ambice, snaha říct světu něco důležitého nebo obliba sledování filmů druhých. Ve všech uvedených případech se často zdá být iniciačním „rituálem“ horor, především pak v anglicky mluvících zemích. Právě tímto žánrem byla „pokřtěna“ řada prominentních tvůrců, kteří buď zůstali hororu věrní a dál ho ve své filmografii rozvíjeli, nebo ho považovali za startovní pozici, od níž se posouvali k dalším možnostem. V Česku pak horor zůstává stále na okraji jako žánr bez tradice, i když se v posledních letech objevili debutanti, kteří zvolili podobnou cestu jako jejich zahraniční kolegové.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #129

Článek vyšel v časopise Cinepur #129, červen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Úvod k tématu: Debut (Lukáš Skupa, téma) • Paměť strojů / Efekt Vašulka (Tomáš Gruntorád, kritika) • Syndrom vyhoření státu / Colectiv (Petra Chaloupková, mimo kino) • Hrůzostrašní debutanti / Horor jako vstupní žánr (Martin Svoboda, téma) • Jak se daří debutantům ve střední Evropě? (Redakce, téma) • Skutečnost jsou ti druzí (o filmu Beeswax Andrewa Bujalského) (Bohdan Karásek, zoom) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: David Fincher

Úvod k tématu: Fantasy

Úvod k tématu: Debut


DALŠÍ Z RUBRIKY

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Záhada výchovy / Každá minuta života

Proč se nepochlubit / FAMUFEST

Smysl života a to, co chceme / Smysl života

Žalovat se nemá / Žaluji!


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (109) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1092) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)