Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Divoši a spol. / Francouzské filmové postqueer utopie

téma: Debut / Lukáš Skupa / 10. 6. 2020

V rozmezí několika uplynulých let debutovala ve Francii skupina autorských filmařů, kteří se ještě v čase, kdy natáčeli krátké filmy, sebevědomě prezentovali společnými manifesty. Definovali v nich vlastní vizi kinematografie, skrze niž by se vymezili vůči „tomu nudnému“, co je jako umělce standardně obklopuje. První celovečerní filmy Yanna Gonzaleze, Bertranda Mandica a dvojice Caroline Poggi a Jonathan Vinel skutečně působí přeneseně i doslovně jako z jiného světa. Kromě jiného sdílejí originální přístup k reprezentaci queer motivů, které už v jejich podání queer motivy vlastně ani nejsou.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #129

Článek vyšel v časopise Cinepur #129, červen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Syndrom vyhoření státu / Colectiv (Petra Chaloupková, mimo kino) • Ženská tvář války / Vysoká dívka (Kamila Dolotina, kritika) • Intenzivně barevná spolupráce / Michaela Mihályi a Dávid Štumpf (Eliška Děcká, profil) • O včelách a lidech / Země medu (Martin Šrajer, kritika) • Potratit v Americe / Never Rarely Sometimes Always (Antonín Tesař, kritika) • Paměť strojů / Efekt Vašulka (Tomáš Gruntorád, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: David Fincher

Úvod k tématu: Fantasy

Úvod k tématu: Debut


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Úvod k tématu: David Fincher


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (106) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1091) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)