Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Skutečnost jsou ti druzí (o filmu Beeswax Andrewa Bujalského)

zoom / Bohdan Karásek / 10. 6. 2020

„Mumble“ nejdoslovněji znamená „mumlat“, já bych to možná počeštil méně konsonantně jako „šumlování“. Mumblecore je tedy, v tom nejdoslovnějším významu, vžitá značka pro filmy, ve kterých se v řeči šumluje, nedoříkává, přeříkává, zkrátka řeč je zachována ve své neučesanosti a neobratnosti. Označení vzniklo spontánně – prý je prohodil zvukař, když hercům na place nebylo úplně rozumět (a režisér byl spokojen). Rychle se to ujalo. Úsměšný štulec byl chytlavý a onen kousavý podtón už tomu termínu asi nikdo neodpáře

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #129

Článek vyšel v časopise Cinepur #129, červen 2020.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Editorial 129: Debut (Jindřiška Bláhová, editorial) • Hrůzostrašní debutanti / Horor jako vstupní žánr (Martin Svoboda, téma) • Potratit v Americe / Never Rarely Sometimes Always (Antonín Tesař, kritika) • Nic než kus masa / Paul Verhoeven a jeho filmy (Veronika Havlová, kniha) • Nevinné, tiché debuty / Od civilního dialogu k průzkumu bílých míst (Matěj Nytra, téma) • Vpředu lesk, vzadu papundekl / Hollywood (Šárka Gmiterková, televize) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Víc než westernová revize / First Cow

Vzácné, křehké a hořké životy / Sbohem, synu

Golem v Paříži / Synonyma

Více naděje už nemáme / Léto a subtilnost vědomého primitivismu

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc


DALŠÍ Z RUBRIKY

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Martin Ryšavý / O scénáristice a osobním údělu scenáristy (u nás)

Rozhovor s Antonínem Horákem

O věrojatnosti dramatické postavy

Princip hrací kostky


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (109) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1092) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)