Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Uhvězdičkovat se k smrti / Filmový festival v Cannes

report / festival / Jakub Felcman / 10. 6. 2019

Den před zahájením Mezinárodního filmového festivalu v Cannes se v jednom z nejvzdálenějších canneských kinosálů koná informační setkání pro ty účastníky, kteří bydlí přímo v Cannes a v nejbližším okolí a kteří se filmu nevěnují profesně. Publikum nejčastěji tvoří členové místních filmových klubů či prostě obyvatelé zapálení pro film i kulturu obecně. Doplňuje je hrstka šťastlivců z ostatních částí Francie i ze zahraničí, kteří museli napsat motivační dopis, proč se chtějí stát návštěvníky festivalu. Všechny spojuje to, že jsou amatéři/laikové a v průběhu festivalu se toto publikum, označené akreditacemi „Cannes cinéphiles“, vyznačuje tím, že je nejposlednější z posledních. Do festivalového paláce nemá přístup téměř vůbec, jejich fronta se pouští až nakonec, reálnou šanci na to, že něco zhlédnou, mají teprve při druhé nebo třetí repríze daného filmu, a i to je vykoupené nutností čekat ve frontě třeba hodinu a půl. Festival v Cannes je totiž festival výlučně pro profesionály. A tak jsou canneští cinefilové vnímáni spíše jako skupina zvídavých turistů, kteří se mají za plného provozu raději držet průvodcova deštníku, aby náhodou něco nezvrhli.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #123

Článek vyšel v časopise Cinepur #123, červen 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Co odnesly proudy Streamu / (Ne)specifická česká on-line seriálová produkce (Dorota Vašíčková, téma) • My dva a čas / Tranzit (Dan Krátký, kritika) • Uhvězdičkovat se k smrti / Filmový festival v Cannes (Jakub Felcman, report) • Editorial 123: Současný český seriál (Jindřiška Bláhová, editorial) • Mládeži, rozchod / Genesis (Tomáš Gruntorád, kritika) • Víra jako droga / Modlitba (Kristýna Vaňková, kritika) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY report

Proč se nepochlubit / FAMUFEST

Smolný pich, duch doby a festivalové diváctví / Pandemické Berlinale

Spécial Cannes 2020

Oko, které se dívá / 77. MFF v Benátkách

Evropský divák v úzkých / IDFA

MFF Benátky: Extáze pro český film

Filmy bez kofeinu / Hlavní soutěž 54. MFF Karlovy Vary

Ve jménu anidoku / Anifilm


DALŠÍ Z RUBRIKY festival

Ročník zavřených očí / MFF Karlovy Vary

Sympatické snění / Letní filmová škola 2022

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu

Festival v Litoměřících ukáže rituály

Nový Aronofsky i Panahi: Benátky oznámily soutěž

KVIFF: Kyslík, ticho, klid

KVIFF: Hádej, kdo zas přijde na večeři


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Tam někde ve filmu je pravda / Slitování

Rozhovor s ředitelem La Quinzaine Edouardem Waintropem

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Portréty v umírajících očích / 70. Festival del film Locarno

Počátek obrození Uber festivalu / 70. MFF v Cannes 2017


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1101) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (286) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)