Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic

novinka / Redakce / 24. 5. 2019

Letošní festival v Cannes čekal na svoji největší kontroverzi až téměř do samého konce. Včera večer spustil lavinu pobouřených reakcí bezmála tříapůlhodinový snímek Mektoub My Love: Intermezzo francouzského režiséra Abdelatífa Kešiše. Většina kritických ohlasů film popisuje jako nekončící přehlídku dívčích zadnic, které v dlouhých detailních záběrech twerkují do rytmu hlasité hudby.

Intermezzo je druhým dílem Kešišovy trilogie, v níž filmař tuniského původu volně adaptuje román La blessure, la vraie. Prosluněné romantické příhody mladého Amina líčil již první díl s názvem Canto Uno. Také v něm se Kešiš projevoval jako bezostyšný milovník dlouhých stopáží a oblých ženských křivek. V Intermezzu ovšem zachází ještě o něco dál.

Podle filmového kritika Davida Ehrlicha ze serveru IndieWire má Kešiš šanci sehnat distributora pouze tehdy, když vyjedná smlouvu se serverem Pornhub. Guy Lodge v magazínu Variety přirovnal film k "vyostřené formě auteurského trollingu" a označil jej za "prázdný a téměř zlomyslně monotónní". A.A. Dowd ze serveru AVClub na Twitteru prohlásil, že sledování Intermezza je jako být celou noc zavřený v nočním klubu s těmi nejnudnějšími dvacátníky a nemít přitom v sobě ani kapku alkoholu. Roztrpčení panuje i mezi přítomnými českými kritiky. Pavel Sladký ve svém tweetu označil snímek za "nadrženou kinematografii" a "3,5 hodinovou ztrátu soudnosti".

Mezi evropskými filmovými publicisty jsou však i tací, kteří Intermezzo hájí. Dvojice kritiků z francouzského deníku Libération například ve své recenzi nadšeně popisuje "dionýskou energii" snímku. Pozitivně film přijali také mladí italští kritici.

Kešiš svůj snímek sestříhaval na poslední chvíli - jeho původně ohlášená stopáž měla být dokonce čtyřhodinová. Film se v Cannes promítal bez závěrečných titulků, které zřejmě tvůrci zatím nestihli vyhotovit. Kešiš navíc stále čelí obviněním ze sexuálního násilí a není přitom jasné, z jakých prostředků a zda vůbec zvládne dokončit třetí část své ságy.

Přečteno 2936x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
1.7 /22

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #146

#146

duben 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Hlynur Pálmason: „Film je zvláštní rostlina.“

AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku

FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason

Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest


DALŠÍ Z RUBRIKY

Editorial 146 / Výbuchy v českém filmu

Kalvárie / Když láska bolí

Inscryption / Labyrint herního světa a ráj karet

Jak se vaří zápletka / Makanai: Jak se vaří pro maiko

Pinocchio Guillerma del Tora / Fekální pochod proti fašismu

Dobývání marnosti / Kreativní destrukce Wernera Herzoga

Tár / Kyborgův životopis

Modrý kaftan / Hedvábný plášť bez ornamentů


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Anifilm 2023

AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku

FAMUFEST

FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason

Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (121) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (19) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (18) / kauza (1) / kniha (134) / kritika (1126) / mimo kino (194) / novinka (829) / pojem (36) / portrét (54) / profil (101) / reflexe (27) / report (152) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (90) / téma (1042) / televize (140) / událost týdne (294) / videohra (85) / web (46) / zoom (174)