Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Cannes pobouřila tříapůlhodinová studie dívčích zadnic
novinka / Redakce / 24. 5. 2019
Letošní festival v Cannes čekal na svoji největší kontroverzi až téměř do samého konce. Včera večer spustil lavinu pobouřených reakcí bezmála tříapůlhodinový snímek Mektoub My Love: Intermezzo francouzského režiséra Abdelatífa Kešiše. Většina kritických ohlasů film popisuje jako nekončící přehlídku dívčích zadnic, které v dlouhých detailních záběrech twerkují do rytmu hlasité hudby.
Intermezzo je druhým dílem Kešišovy trilogie, v níž filmař tuniského původu volně adaptuje román La blessure, la vraie. Prosluněné romantické příhody mladého Amina líčil již první díl s názvem Canto Uno. Také v něm se Kešiš projevoval jako bezostyšný milovník dlouhých stopáží a oblých ženských křivek. V Intermezzu ovšem zachází ještě o něco dál.
Podle filmového kritika Davida Ehrlicha ze serveru IndieWire má Kešiš šanci sehnat distributora pouze tehdy, když vyjedná smlouvu se serverem Pornhub. Guy Lodge v magazínu Variety přirovnal film k "vyostřené formě auteurského trollingu" a označil jej za "prázdný a téměř zlomyslně monotónní". A.A. Dowd ze serveru AVClub na Twitteru prohlásil, že sledování Intermezza je jako být celou noc zavřený v nočním klubu s těmi nejnudnějšími dvacátníky a nemít přitom v sobě ani kapku alkoholu. Roztrpčení panuje i mezi přítomnými českými kritiky. Pavel Sladký ve svém tweetu označil snímek za "nadrženou kinematografii" a "3,5 hodinovou ztrátu soudnosti".
Mezi evropskými filmovými publicisty jsou však i tací, kteří Intermezzo hájí. Dvojice kritiků z francouzského deníku Libération například ve své recenzi nadšeně popisuje "dionýskou energii" snímku. Pozitivně film přijali také mladí italští kritici.
Kešiš svůj snímek sestříhaval na poslední chvíli - jeho původně ohlášená stopáž měla být dokonce čtyřhodinová. Film se v Cannes promítal bez závěrečných titulků, které zřejmě tvůrci zatím nestihli vyhotovit. Kešiš navíc stále čelí obviněním ze sexuálního násilí a není přitom jasné, z jakých prostředků a zda vůbec zvládne dokončit třetí část své ságy.
Ohodnoťte článek
Aktuální hodnocení článku
1.7 /22
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY novinka
Hlynur Pálmason: „Film je zvláštní rostlina.“
AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku
FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason
Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms
Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU
Mezipatra zkouší Prolomit ledy
Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim
Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest
DALŠÍ Z RUBRIKY
Editorial 146 / Výbuchy v českém filmu
Inscryption / Labyrint herního světa a ráj karet
Jak se vaří zápletka / Makanai: Jak se vaří pro maiko
Pinocchio Guillerma del Tora / Fekální pochod proti fašismu
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku
RUBRIKY
anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (121) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (19) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (18) / kauza (1) / kniha (134) / kritika (1126) / mimo kino (194) / novinka (829) / pojem (36) / portrét (54) / profil (101) / reflexe (27) / report (152) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (90) / téma (1042) / televize (140) / událost týdne (294) / videohra (85) / web (46) / zoom (174)