Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Procitnutí z Maova snu / Dystopické dokumenty Wang Pinga

téma: Autor ve 21. století / Janis Prášil / 17. 2. 2019

Čínský auteur Wang Ping beze zbytku odpovídá profilu nezávislého tvůrce, jenž se pohybuje mimo oficiální státní struktury i dominantní ideologii. Své filmy si financuje sám, točí na levné digitální technologie, pracuje v malém štábu a udržuje si kontrolu nad vznikem a výslednou podobou díla. V těchto podmínkách natáčí radikální observační dokumenty, které slaví úspěchy na zahraničních festivalech a díky nimž si vydobyl renomé jednoho z předních představitelů současného slow cinema. Žádný z jeho snímků se však dosud nepromítal v čínských kinech, v nichž se objevují pouze díla schválená cenzurními orgány.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #121

Článek vyšel v časopise Cinepur #121, únor 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Tanec velkého hladu / Vzplanutí (Antonín Tesař, zoom) • Silní hráči a ti druzí / Autoři, festivaly a systém veřejné podpory (Jakub Felcman, téma) • Osoba, identita, značka / Autor ve svých proměnách (Martin Kos, téma) • Máma, táta a Alfonso Cuarón / Roma (Petr Fischer, kritika) • Tváře Romy Schneider / 3 dny v Quiberonu (Šárka Gmiterková, kritika) • Zaplnit prázdná místa / Chvilky (Martin Šrajer, kritika) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: David Fincher

Úvod k tématu: Fantasy

Úvod k tématu: Debut


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Pitomý porno po česku / Chyby

Gramatika nekonečna / O nekonečnu

Střípky života / Střípky ženy

Antarktický lockdown / FREM, Bílá na bílé

Bolest na hranici ráje / Lux Æterna


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (105) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1090) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)