Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Revoluce na kraji města / Distribuce 2018

glosa / Přemysl Martinek / 17. 2. 2019

Již dlouho se na trhu s filmovými licencemi mění zaběhnuté standardy. Medializovaný spor Netflixu a festivalu v Cannes o uvádění filmů z produkce této americké platformy v programu festivalu (ze kterého těžil nakonec festival v Benátkách) je jasným důkazem, že nejde jen o změny v producentském zázemí filmařů, ale že tyto změny začínají výrazně zasahovat celý kinematografický sektor, a narážejí dokonce na evropské právo, které například ve Francii výrazně ovlivňuje způsoby distribuce audiovizuálních děl.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #121

Článek vyšel v časopise Cinepur #121, únor 2019.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Autobus do stanice Effenberger / Vratislav Effenberger aneb Lov na černého žraloka (Martin Mišúr, kritika) • Matouš Valchář / Punková animace (Pavel Horáček, profil) • Procitnutí z Maova snu / Dystopické dokumenty Wang Pinga (Janis Prášil, téma) • Bobtnající kolektivní vědomí / Současný libanonský dokument (Martin Svoboda, fenomén) • Zaplnit prázdná místa / Chvilky (Martin Šrajer, kritika) • Nejsmutnější komik Saul Goodman / Better Call Saul (Antonín Tesař, televize) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem

Spánek rozumu plodí příšery / Reakce na text děkana FAMU


DALŠÍ Z RUBRIKY

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy

FixFox: Intergalaktický opravář v hřejivé české hře


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Distribuce 2014: Konec starých časů

Zapomeňte na Jarmusche, jdeme na fotbal / Dnešní alternativa vůči mainstreamu

Rok Avatara / Distribuční rok 2009

Digitalizace českých kin / Snad ještě není pozdě

Zoufalé manželky / Seriál pro hospodyňku i hospodáře


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)