Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

My z Prahy / Jugoslávští filmaři z FAMU

téma: FAMU / Marie Barešová / 5. 10. 2018

My z Prahy je název dokumentárního filmu, který v roce 1968 natočil Rajko Grlić o sobě a svých jugoslávských spolužácích z FAMU. Stejný název však vyjadřuje i něco mnohem obecnějšího. Tito filmaři, kteří studovali pražskou filmovou fakultu na přelomu šedesátých a sedmdesátých let, se totiž k odkazu československého filmu a kultury i ke svým pražským studiím otevřeně hlásili v průběhu celé své kariéry. Silně pak ovlivnili jugoslávskou kinematografii, když po svém návratu vnesli do domácí tvorby svěží dech, tolik potřebný po několikaletém vakuu vzniklém po potlačení nové (a černé) vlny kolem roku 1971.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #119

Článek vyšel v časopise Cinepur #119, říjen 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Selhání systému / Střídavá péče (Martin Šrajer, kritika) • FAMU v běhu času / Portrét školy v paměti absolventů (Lukáš Skupa, téma) • Těch dlouhých dvacet let… / FAMU v období normalizace (Petr Bednařík, téma) • Dvojí vědomí černošského policajta / BlacKkKlansman (Antonín Tesař, kritika) • Čtyři podoby experimentu / 71. MFF Locarno (Jakub Felcman, report) • Filozofie prázdnoty / Climax (Janis Prášil, kritika) • a další.

Obsah čísla

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: David Fincher

Úvod k tématu: Fantasy

Úvod k tématu: Debut


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (286) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)