Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Když nevítězí dobro ani zlo / Současné seriály pro mileniály

fenomén / Iva Baslarová / 19. 6. 2018

Seriálové produkci pro teenagery loni zdánlivě dominovaly Stranger Things zasazené do osmdesátých let a čerpající z dobové popkultury. Vedle vrstevnaté pastiše se ale objevilo několik seriálů, které těží z kontextu, estetiky, trendů i mýtů let devadesátých – americký Everything Sucks! a britské Derry Girls a The End of the F***ing World. Všechny kromě zasazení do deváté dekády, nebo alespoň snahy o její evokaci, spojuje vysoká míra stylizace a krátký formát, který dokáže unést silnou dávku humoru dříve rezervovanou hlavně pro sitkomy. Navíc, uvedené seriály často ve strategii dobového umístění intertextově komunikují s televizní tvorbou devadesátých let tím, že pracují s jejími normami, klišé a postupy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #117

Článek vyšel v časopise Cinepur #117, červen 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Carlos Reygadas / Mezi západokřesťanskou zbožností a mexickou spiritualitou (Janis Prášil, téma) • Opékání špekáčků s Vladem / Mečiar (Martin Mišúr, kritika) • Ohromné maličkosti z krajin, kde končí země / Současný chilský film (David Čeněk, téma) • Schodiště hvězdných událostí, objevů a obav / Cannes 2018 (Pavel Sladký, report) • Vzdálená síla kinematografie / Komentovaný rozhovor s Leosem Caraxem (David Čeněk, rozhovor) • Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country (Jiří Špičák, soundtrack) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou

Momentální fascinace a králičí nory / Editorial 145

Australská kriminální historie Justina Kurzela

Mezi konceptem a zvnitřněním aneb Jak zdokumentovat masakr

Temným lesem do hlubin / Noirové vraždy v současných severských seriálech

Místo zločinu Česko / Televizní podoby true crime

True Crime / Úvod

True crime / Fascinace zločinem jako součást zábavy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Ross McElwee / O dokumentech, na jejichž počátku nestojí fixní idea

Učitel miluje Láďu, Hanka šuká Išku / aneb Zrození českého queer filmu

Sex a to město / Ten seriál a ty feministky


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)