Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Když nevítězí dobro ani zlo / Současné seriály pro mileniály

fenomén / Iva Baslarová / 19. 6. 2018

Seriálové produkci pro teenagery loni zdánlivě dominovaly Stranger Things zasazené do osmdesátých let a čerpající z dobové popkultury. Vedle vrstevnaté pastiše se ale objevilo několik seriálů, které těží z kontextu, estetiky, trendů i mýtů let devadesátých – americký Everything Sucks! a britské Derry Girls a The End of the F***ing World. Všechny kromě zasazení do deváté dekády, nebo alespoň snahy o její evokaci, spojuje vysoká míra stylizace a krátký formát, který dokáže unést silnou dávku humoru dříve rezervovanou hlavně pro sitkomy. Navíc, uvedené seriály často ve strategii dobového umístění intertextově komunikují s televizní tvorbou devadesátých let tím, že pracují s jejími normami, klišé a postupy.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #117

Článek vyšel v časopise Cinepur #117, červen 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Editorial č. 117 / Cine latino (Jindřiška Bláhová, editorial) • Černoši, kteří nejsou ve své kůži / Atlanta (Antonín Tesař, televize) • Opékání špekáčků s Vladem / Mečiar (Martin Mišúr, kritika) • Mykologická love story / Marie Dvořáková (Kamila Boháčková, profil) • Mezi vykoupením a apokalypsou / Měsíc Jupitera (Jarmila Křenková, kritika) • Tvůj počítač pozná středověk / Kingdom Come: Deliverance (Michal Böhm, videohra) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy

FixFox: Intergalaktický opravář v hřejivé české hře


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Ross McElwee / O dokumentech, na jejichž počátku nestojí fixní idea

Učitel miluje Láďu, Hanka šuká Išku / aneb Zrození českého queer filmu

Sex a to město / Ten seriál a ty feministky


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)