Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Padesát odstínů intimity / Touch Me Not

zoom / Kamila Dolotina / 19. 6. 2018

Přisouzení Zlatého medvěda snímku netradičně tematizujícímu tělesnost a sexualitu vyvolalo na letošním Berlinale mimořádně kontroverzní reakce. Redaktor britského deníku The Guardian dokonce označil rozhodnutí poroty, jíž předsedal Tom Tykwer, za katastrofu srovnatelnou se zvolením Donalda Trumpa americkým prezidentem. Vítězství takového titulu na nejvíce politizovaném festivalu v době gradující kampaně #MeToo a oznámení rekordní sledovanosti porna může působit dojmem laciné tendenčnosti. Sledování filmu Touch me not (Nedotýkej se mě) se ale navzdory dráždivému tématu dá těžko označit za příjemný či vzrušující zážitek, daleko spíš se vstřebává se značným sebezapřením. Pod jeho ostentativně provokativním „nátěrem“ se nicméně skrývá snaha dotknout se problémů, které leží v zárodku rozklížení západní společnosti.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #117

Článek vyšel v časopise Cinepur #117, červen 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country (Jiří Špičák, soundtrack) • Mykologická love story / Marie Dvořáková (Kamila Boháčková, profil) • Tvůj počítač pozná středověk / Kingdom Come: Deliverance (Michal Böhm, videohra) • Černoši, kteří nejsou ve své kůži / Atlanta (Antonín Tesař, televize) • Johanka z Arku Superstar / Janička (Ivo Michalík, kritika) • Vzdálená síla kinematografie / Komentovaný rozhovor s Leosem Caraxem (David Čeněk, rozhovor) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Víc než westernová revize / First Cow

Vzácné, křehké a hořké životy / Sbohem, synu

Golem v Paříži / Synonyma

Více naděje už nemáme / Léto a subtilnost vědomého primitivismu

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc


DALŠÍ Z RUBRIKY

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy

FixFox: Intergalaktický opravář v hřejivé české hře


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Existenciální pijáctví / Chlast

Ženská tvář války / Vysoká dívka

Více naděje už nemáme / Léto a subtilnost vědomého primitivismu

Bludný kruh tužeb a opojení / Nemilovaní

Polibek konvertovavšího psíka / Druhá strana naděje


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)