Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

novinka / Redakce / 17. 6. 2018 / komentáře (1)

Trnitou cestu Terryho Gilliama za zdárným dokončením vytouženého snímku o Donu Quijotovi sledoval napjatě snad každý, kdo má co dočinění s filmem. Po dlouhých letech více či méně neuvěřitelných krachů a útrap, jejichž kulminaci zaznamenal slavný dokument Ztracen v La Mancha, se letos Gilliamovi konečně podařilo film s názvem Muž, který zabil Dona Quijota dovést do finální fáze a ve světové premiéře jej uvést v mimosoutěžním programu festivalu Cannes.

Jenže už tomuto uvedení v Cannes předcházely táhlé spory s portugalským producentem Paulem Brancem. Ten byl sice po problémech s financováním od projektu odstaven, ale na film si přesto dělal nárok. Pařížský soud nejprve rozhodl, že Don Quijote se na canneské přehlídce promítat může. Tento týden ale odvolací soud vynesl opačný verdikt: Práva k filmu skutečně patří Brancovi a jeho produkční firmě Alfama, a všechny dosavadní projekce snímku se tudíž odehrály v rozporu se zákonem.

Jak Branco sdělil magazínu Screen, na základě rozsudku nyní bude požadovat kompenzace jak po samotném Gilliamovi, tak po produkční společnosti Kinology, nebo dokonce canneském festivalu. To zároveň znamená, že jakékoli další plánované projekce filmu jsou v ohrožení, a to včetně těch, s nimiž počítá blížící se MFF Karlovy Vary nebo český distributor Bioscop. S největší pravděpodobností tedy Muže, který zabil Dona Quijota ve Varech ani v našich kinech neuvidíme, pokud se ovšem celý notně zamotaný případ znovu nečekaně nestočí opačným směrem.

Přečteno 5933x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

113kw  (17.6.2018 16:09)

můj nejoblíbenější režisér prožívá noční můru všech režisérů… proč má tak talentovaný člověk tak težký osud?

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Festival v Litoměřících ukáže rituály

Nový Aronofsky i Panahi: Benátky oznámily soutěž

Ženy v animaci bude objevovat letošní Fest Anča

Méně známého Wajdu uvede Kino na hranici

Porotě v Cannes bude předsedat herec Vincent Lindon

Zbláznil se celý svět, nebo jenom my?, ptá se festival Kino na hranici


DALŠÍ Z RUBRIKY

Making Elvis Cool Again / Elvis

Kouzlo filmových manifestů / Editorial #142

Absurdní komedie z amerického Jihu / Moudrá krev Johna Hustona

Spontánní vynalézání filmu / Šindži Sómai

Nebeský běh přes překážky o vlastní duši / Neon White

Říkanky posedlého batolete / The Baby

Archiv pohyblivého obrazu / Mimo kino

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

2x Godard méně známý

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

10. Noir Film Festival

Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)