Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

novinka / Redakce / 17. 6. 2018 / komentáře (1)

Trnitou cestu Terryho Gilliama za zdárným dokončením vytouženého snímku o Donu Quijotovi sledoval napjatě snad každý, kdo má co dočinění s filmem. Po dlouhých letech více či méně neuvěřitelných krachů a útrap, jejichž kulminaci zaznamenal slavný dokument Ztracen v La Mancha, se letos Gilliamovi konečně podařilo film s názvem Muž, který zabil Dona Quijota dovést do finální fáze a ve světové premiéře jej uvést v mimosoutěžním programu festivalu Cannes.

Jenže už tomuto uvedení v Cannes předcházely táhlé spory s portugalským producentem Paulem Brancem. Ten byl sice po problémech s financováním od projektu odstaven, ale na film si přesto dělal nárok. Pařížský soud nejprve rozhodl, že Don Quijote se na canneské přehlídce promítat může. Tento týden ale odvolací soud vynesl opačný verdikt: Práva k filmu skutečně patří Brancovi a jeho produkční firmě Alfama, a všechny dosavadní projekce snímku se tudíž odehrály v rozporu se zákonem.

Jak Branco sdělil magazínu Screen, na základě rozsudku nyní bude požadovat kompenzace jak po samotném Gilliamovi, tak po produkční společnosti Kinology, nebo dokonce canneském festivalu. To zároveň znamená, že jakékoli další plánované projekce filmu jsou v ohrožení, a to včetně těch, s nimiž počítá blížící se MFF Karlovy Vary nebo český distributor Bioscop. S největší pravděpodobností tedy Muže, který zabil Dona Quijota ve Varech ani v našich kinech neuvidíme, pokud se ovšem celý notně zamotaný případ znovu nečekaně nestočí opačným směrem.

Přečteno 2715x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

113kw  (17.6.2018 16:09)

můj nejoblíbenější režisér prožívá noční můru všech režisérů… proč má tak talentovaný člověk tak težký osud?

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #121

#121

únor 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Berlinale: V čínském filmu Sbohem, synu tiše detonují silné city

Berlinale: Schanelec natočila korunující dílo bez jediného ale

Berlinale: Ponor do hlubin země a houbařský relax v Karpatech

Berlinale: V pajzlu U Zlaté rukavice podává Akin krvavou sekanou

Nicolas Cage si zahraje v lovecraftovském sci-fi Barva z kosmu

Sofia Coppola připravuje další film s Billem Murraym

Slovenský režisér Bebjak natáčí film o útěku z Osvětimi

V Číně přišli diváci houfně na artový film v domnění, že uvidí romantickou komedii


DALŠÍ Z RUBRIKY

Kira Muratova / Kronikářka mizející lidskosti

Nejsmutnější komik Saul Goodman / Better Call Saul

Silní hráči a ti druzí / Autoři, festivaly a systém veřejné podpory

Procitnutí z Maova snu / Dystopické dokumenty Wang Pinga

MADE IN SWE / Ženské autorství pod institucionální kontrolou

Všude, kam se podíváš / Showrunner mezi tvůrčí autoritou, delegováním a manažerským...

Osoba, identita, značka / Autor ve svých proměnách

Úvod k tématu: Autor ve 21. století


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

69. MFF Berlinale

Nicolas Cage si zahraje v lovecraftovském sci-fi Barva z kosmu

MFF Rotterdam

Sofia Coppola připravuje další film s Billem Murraym

Slovenský režisér Bebjak natáčí film o útěku z Osvětimi


RUBRIKY

anketa (24) / český film (78) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (95) / fenomén (71) / festival (78) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (115) / komiks (10) / kritika (777) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (700) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (103) / reflexe (24) / report (105) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (42) / téma (879) / televize (97) / tisková zpráva (1) / událost týdne (226) / video (2) / videoart (16) / videohra (59) / web (42) / zoom (154)