Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Točit pro nejtěžší věkovou kategorii / Rozhovor s Aurelem Klimtem

rozhovor / Malvína Balvínová / 9. 2. 2018

Režisér, producent a animátor Aurel Klimt loni na podzim debutoval na poli celovečerního filmu snímkem Lajka. Příběh psí kosmonautky, která s ostatními zvířaty vyslanými do vesmíru nachází nový život na přívětivé planetě, označují autoři jako sci-fi a muzikál v jednom. Tvorbu absolventa Katedry animované tvorby na FAMU výrazně ovlivnil Břetislav Pojar. Právě pod jeho vedením se Klimt z kreslené animace a videoartu přeorientoval na animaci loutkovou. Jeho studentské filmy z druhé půle devadesátých let Maškin zabil Koškina, Eastern – Krvavý Hugo nebo Pád se ve své době staly výraznými, nejen festivalovými hity. Eastern – Krvavý Hugo byl nominován na studentského Oscara. Charakteristické pro jeho filmy je především propojení klasické loutkové stop-motion animace, kterou navazuje na trnkovsko-pojarovskou tradici, s moderním výtvarnem. Na většině snímků spolupracoval s výtvarníkem Martinem Velíškem, který do nich vnesl zpitvořené, zkarikované a často zdeformované postavy. Klimtovy povídky z Fimfára Jana Wericha se následně staly součástí celovečerního filmu z roku 2002. O čtyři roky později navázalo Fimfárum II. Po jeho dokončení se Klimt odmlčel. Během deseti let realizoval právě celovečerní Lajku.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #115

Článek vyšel v časopise Cinepur #115, únor 2018.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Pozor, vyletí ptáček / Thelma (Martin Šrajer, kritika) • Filmy na konci (starého) světa / K dystopii filmů českého undergroundu (Martin Blažíček, téma) • Lamač Lucasových kódů / Star Wars: Poslední z Jediů (Daniel Řehák, kritika) • Žena v ohni / Odnikud (Antonín Tesař, kritika) • Když zrůdy truchlí / Fantastická žena (Ivo Michalík, kritika) • Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense (Jiří Špičák, soundtrack) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #116

#116

duben 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY rozhovor

Dál, jinam, drzeji / Rozhovor s uměleckým ředitelem festivalu v Rotterdamu

Divák platí, aby přijímal / Rozhovor s Bertrandem Bonellem

Morálka v rukou diváka / Rozhovor s Tomem Kalinem

Nechat postavy zmizet / Rozhovor s Alexem Rossem Perrym

Nádherné manipulace smyslů / Rozhovor s Toddem Haynesem

Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami

Rozhovor o stavu režie na FAMU / Jako by nám ujel vlak

Sochání (v) Cannes / Rozhovor s koordinátorem Cannes Classics Geraldem Duchaussoyem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Mozaika / Vyber si svého hrdinu

Na Anifilm přijede oscarový režisér i tvůrci z Pixaru

Je lepší promluvit, nebo zemřít? / Dej mi tvé jméno

Agnieszka Holland točí film o statečném velšském novinářovi

Pedro Almodóvar připravuje film o stárnoucím režisérovi

Lepší zůstat vně / Berlinale 2018

Steven Soderbergh natočí film o kauze Panama Papers

V Cannes bude soutěžit Godard, Pawlikowski i Panahí


RUBRIKY

anketa (23) / český film (72) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (120) / editorial (90) / fenomén (68) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (731) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (650) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (98) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (153) / scénář (4) / soundtrack (37) / téma (848) / televize (89) / tisková zpráva (1) / událost týdne (202) / video (2) / videoart (16) / videohra (54) / web (41) / zoom (150)