Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Nejlepší filmy roku 2017

Nejlepší filmy roku 2017

anketa / Redakce / 16. 2. 2018

Během prosince 2017 jsme jako už tradičně oslovili členy redakčního okruhu Cinepuru, aby nám pomohli sestavit žebříček nejlepších filmů loňského roku. Hlasující měli uvést pětici nejvýše hodnocených filmů a doplnit ji až patnácti dalšími tituly. Pětice nejlépe ohodnocených filmů vypadá takto:

1. Western (Valeska Grisebach, Německo, 2017)
„Vtěsnat do jednoho na pohled civilního filmu sofistikovanou reintreprataci kovbojského žánru, drama o identitě a mužství i alegorii dialogu západní a východní Evropy, je téměř nadlidský úkol“ – Kamila Dolotina (Filmová publicistka Cinepur, A2 a dramaturgyně LFŠ, SRF)

2. Odnikud (Aus dem Nichts; Fatih Akin, Německo, 2017)
„Ve třech dokonalých dějstvích rozvedený ponor do prázdnoty zármutku, bezmoci a hněvu.“ – Jiří Flígl (Festivalový dramaturg, Festival otrlého diváka, Letní filmová škola)

3. Uteč (Get Out, Jordan Peele, USA, 2017)
„Počáteční idyla, v níž liberální bílá Amerika „přijímá“ Ameriku černou, se mění v horor, jehož hrůza spočívá v těch nejvíce nenápadných detailech, v perfektní laskavosti a temném podvědomí.“ – Jindřiška Bláhová (Šéfredaktorka Cinepuru, Respekt, FF UK)

4. – 5. 120 BPM (120 battements par minute, Robin Campillo, Francie, 2017)
„Robin Campillo natočil nezvykle pozitivní baladu o HIV pozitivních lidech, umírání a beznaději, v níž politické protesty nejsou vedeny idealismem, ale bojem o život. Film tepající rytmem srdce i house music.“ – Tomáš Stejskal (Filmový kritik, Hospodářské noviny)

4. – 5. Divý kraj (La región salvaje, Amat Escalante, Mexiko, 2016)
„Kdo by čekal, že tentacle hentai bude nejlepší prostředek ke ztvárnění destruktivních sexuálních pudů v mexickém artovém filmu?“ – Antonín Tesař (Redaktor Cinepuru, filmový publicista A2, Radio Wave)

Kompletní žebříčky všech 22 hlasujících včetně jejich komentářů a jejich seriálových tipů najdete v tištěném Cinepuru číslo 115.

Z komentářů dále vybíráme:

„Aplaudované filmy uplynulého roku mne nudily nebo jsem s nimi nesouhlasil. Jen dvě díla si mne podmanila.“ – Jaromír Blažejovský (Filmový kritik a učitel, FF MU)

„Největší překvapení roku přichystaly dlouho nezažité žně „hororové kvality“.“ – Jan Bušta (Režisér, filmový publicista ve výslužbě)

„Kinematografie jako obor skutečně dohasíná, stagnuje… není uměním zítřka v politickém či teoretickém smyslu. Co jí říct? Jak může komunikovat, když variuje a oprašuje, prodává (se), neriskuje, nepřekračuje disciplinární hranice, je nehybná?“ – Matěj Nytra (Filmový a divadelní dramaturg)

„Je mi líto, že jsem neviděl Křižáčka – kdo ho nestihl v kinech, odkud zmizel krátce po premiéře, nemá bohužel šanci ho kdekoli spatřit.“ – Lukáš Skupa (Redaktor Cinepuru, filmový historik a pedagog)

„Nic skvělého, ale hodně dobrého. Zlatý věk televize se loni ustálil ve fázi, která nepřinesla žádný další Wire nebo Mad Meny, celý rok mohl ale seriálový divák sledovat damn good shows.“ – Táňa Zabloudilová (televizní kritička, Radio Wave)

Přečteno 3076x

Článek vyšel v časopise Cinepur #115, únor 2018.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #117

#117

červen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY anketa

Cine Latino na počátku 21. století pohledem tvůrců

Nejlepší filmy roku 2017

Nejlepší filmy roku 2016, část 2.

Nejlepší filmy roku 2016, část 1.

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty

Kritikové a filmaři o kritice

Nejlepší filmy roku 2015

Nejlepší filmy roku 2014


DALŠÍ Z RUBRIKY

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

The Terror / Porcování odpovědnosti a morálky

Práce světla mezi dokumentem a asociací / Experimentální tvorba Pabla Mazzola

Carlos Reygadas / Mezi západokřesťanskou zbožností a mexickou spiritualitou

Ohromné maličkosti z krajin, kde končí země / Současný chilský film

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Takový normální seriál / Lajna

Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Gilliam prohrál soud o Dona Quijota a přišel o práva k filmu

Režisér seriálu Atlanta natočí debutový sci-fi film Man Alive

Art Film Fest Košice

Podívejte se na restaurované filmové týdeníky Dzigy Vertova

Pokračování Malýho Quinquina se blíží, uvede jej Locarno


RUBRIKY

anketa (23) / český film (73) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (91) / fenomén (69) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (740) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (660) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (99) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (155) / scénář (4) / soundtrack (38) / téma (854) / televize (91) / tisková zpráva (1) / událost týdne (207) / video (2) / videoart (16) / videohra (55) / web (42) / zoom (151)

Cinepur #115 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #115, únor 2018

Z obsahu tištěného čísla:

Žena v ohni / Odnikud (Antonín Tesař, kritika)

Točit pro nejtěžší věkovou kategorii / Rozhovor s Aurelem Klimtem (Malvína Balvínová, rozhovor)

Dvě nebo tři věci, které Michel Hazanavicius neví / Obávaný (Martin Mišúr, kritika)

Další sezona podivností / Stranger Things 2 (Jarmila Křenková, televize)

Filmy na konci (starého) světa / K dystopii filmů českého undergroundu (Martin Blažíček, téma)

V Americe se nekecá / Rasové a jiné menšiny v septalogii Policejní akademie (Ivo Michalík, téma)

+ více...