Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Streamování na veřejnosti mění společenské normy, tvrdí Netflix

Streamování na veřejnosti mění společenské normy, tvrdí Netflix

novinka / Ondřej Pavlík / 19. 11. 2017

Netflix v tomto týdnu přišel s výsledky svého dalšího výzkumu, nebo spíše průzkumu diváckých návyků. Dvě třetiny předplatitelů největší internetové televize se na své oblíbené seriály dívají mimo domov. Ať už na cestách, na veřejných toaletách, nebo dokonce i v práci. A co víc, "bingewatching", tedy kontinuální sledování několika po sobě jdoucích epizod, údajně mění naše chování na veřejnosti.

Alespoň tak Netflix výsledky průzkumu vykládá a rámuje. Tedy ne jako "holá čísla", ale jako důkaz, že jeho streamovací služba reálně mění fungování společnosti. Zejména proto je třeba k této oficiální zprávě přistupovat nejen jako k souboru zajímavých statistik, ale především jako k sofistikovanému PR.

Důležité například je, že Netflix prezentuje streamování na veřejnosti jako aktivitu, která souvisí s ochotou diváků exponovat část svého soukromí. Což kromě jiného znamená i projevovat emoce, za něž by se člověk jinak mohl stydět. Většina uživatelů se prý někdy během veřejného streamování Netflixu nahlas smála. Jednu pětinu pak tato aktivita dokonce dohnala k pláči. Přičemž v zemích Jižní Ameriky se údajně pláče zdaleka nejvíce a naopak v Německu prakticky vůbec.

Tato neskrývaná emocionalita přitom úzce souvisí s dalším aspektem výzkumu, který se více dotýká "komunitního" sledování. Více než čtvrtina diváků v minulosti zapředla rozhovor s neznámým člověkem, který koutkem oka zachytil, jaký seriál na monitoru nebo displeji běží. A předmětem této konverzace se pochopitelně vždy stal právě streamovaný pořad.

Netflix se přitom od počátku snaží prezentovat jako služba, která nevede k izolovanému sledování v uzavřených bublinách, ale naopak přivádí lidi dohromady. Před časem internetová televize přišla s výsledkem domácího streamování, podle kterého většina předplatitelů "sjíždí" svoje oblíbené seriály společně s někým blízkým. Teď se Netflix tváří, že jeho služba má kromě jiného i další, tentokrát více překvapivý dopad - sbližuje ty, kteří by se jinak v kavárně nebo při cestě MHD možná nikdy nedali do řeči.

Přečteno 2804x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest

Nové knihy o filmu či fotce na Ji.hlavě

Úvod k tématu Blízký východ

Nový Dhont i Svatý pavouk. Be2Can promítne výběr z festivalů

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI


DALŠÍ Z RUBRIKY

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou

Momentální fascinace a králičí nory / Editorial 145

Australská kriminální historie Justina Kurzela

Mezi konceptem a zvnitřněním aneb Jak zdokumentovat masakr

Temným lesem do hlubin / Noirové vraždy v současných severských seriálech

Místo zločinu Česko / Televizní podoby true crime

True Crime / Úvod

True crime / Fascinace zločinem jako součást zábavy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Pro a proti - Francouzská depeše / Výprava na souostroví Novinařina

Modernistický vztahový test / Zrcadla ve tmě

Blízká setkání tří živočišných druhů / Gunda

Návštěva muzea lásky / Undine

KVIFF: Zpráva o novém filmu Václava Kadrnky


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)