Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Vstupní brána kosmických syntetizátorů Daniela Lopatina / Good Time

soundtrack / Jiří Špičák / 11. 10. 2017

Když ho Iggy Pop označil za „jakéhosi elektronického producenta s nevyslovitelným jménem“, Daniel Lopatin se rozhodně neurazil – už pouhý fakt, že mohl coby Oneohtrix Point Never s punkovou legendou a svým osobním idolem spolupracovat, pro něj byl dostatečnou satisfakcí. K nebývalému průniku elektronického undergroundu s totálním mainstreamem došlo skoro přesně deset let poté, co Lopatin vydal své debutové album Betrayed In The Octagon. Jeho hudba byla tehdy chaotickou a paranoidní směsí syntezátorových experimentů, industriálních vrypů a ruchů a melancholického zvukového vakua. On sám připomínal renesančního alchymistu nebo kyborga, který jako by vypadl z povídek Stanisława Lema. Syn ruských přistěhovalců si dlouho budoval pověst odvážného trendsettera s nadhledem a citem pro budování silných emocí i nestandardních audiovizuálních kombinací.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #113

Článek vyšel v časopise Cinepur #113, říjen 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Od Nezlomného po Sůl a oheň / Filmy se stále starší pamětí (Martin Svoboda, téma) • O Grímovi a Ledové královně / Stíny nad jezerem: Čínská dívka (Ondřej Pavlík, televize) • Paradox něžného nácka / Svět podle Daliborka (Antonín Tesař, kritika) • Skatologická odchylka Dreamworks / Kapitán Bombarďák (Anna Krejčířová, dvd) • Tarik Saleh / Nová éra švédského filmu nezačala s odchodem Bergmana (Iva Přivřelová, rozhovor) • Werner goes to Hollywood / Herzog a americká filmová kultura (Martin Šrajer, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #114

#114

prosinec 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY soundtrack

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika

Grand Theft Auto V / Vypečený čabáty lidi to chálujou brrap!


DALŠÍ Z RUBRIKY

Válka hrou / Chlapi nepláčou

Nejvíc nominací na Zlaté glóby získala romance Tvar vody

Pokračování seriálu Sedmilhářky bude režírovat Andrea Arnold

Berlinale zahájí animovaný Psí ostrov Wese Andersona

Editorial 114: Visegrádská animace

Loutka stále žije! / Příklady z české a polské animace

Oči kočky, úsměv pantera / Smyslnost, melancholie a úzkost v soudobé maďarské animaci

Polsko: Na hraně emocí i žánrů


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika


RUBRIKY

anketa (22) / český film (71) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (120) / editorial (88) / fenomén (67) / festival (56) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (110) / komiks (10) / kritika (713) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (613) / objev (3) / pojem (36) / portrét (5) / profil (96) / reflexe (24) / report (95) / rozhovor (151) / scénář (4) / soundtrack (35) / téma (836) / televize (85) / tisková zpráva (1) / událost týdne (193) / video (2) / videoart (16) / videohra (52) / web (40) / zoom (149)