Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Vstupní brána kosmických syntetizátorů Daniela Lopatina / Good Time

soundtrack / Jiří Špičák / 11. 10. 2017

Když ho Iggy Pop označil za „jakéhosi elektronického producenta s nevyslovitelným jménem“, Daniel Lopatin se rozhodně neurazil – už pouhý fakt, že mohl coby Oneohtrix Point Never s punkovou legendou a svým osobním idolem spolupracovat, pro něj byl dostatečnou satisfakcí. K nebývalému průniku elektronického undergroundu s totálním mainstreamem došlo skoro přesně deset let poté, co Lopatin vydal své debutové album Betrayed In The Octagon. Jeho hudba byla tehdy chaotickou a paranoidní směsí syntezátorových experimentů, industriálních vrypů a ruchů a melancholického zvukového vakua. On sám připomínal renesančního alchymistu nebo kyborga, který jako by vypadl z povídek Stanisława Lema. Syn ruských přistěhovalců si dlouho budoval pověst odvážného trendsettera s nadhledem a citem pro budování silných emocí i nestandardních audiovizuálních kombinací.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #113

Článek vyšel v časopise Cinepur #113, říjen 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Křížová výprava za jiný (český) film / Křižáček (Tomáš Gruntorád, kritika) • Editorial 113: Werner Herzog (Jindřiška Bláhová, editorial) • Transcendentální zážitky reality / Dokumentární tvorba Wernera Herzoga (Janis Prášil, téma) • Úvod k tématu 113: Werner Herzog (Lukáš Skupa, téma) • O Grímovi a Ledové královně / Stíny nad jezerem: Čínská dívka (Ondřej Pavlík, televize) • Bon appétit / Oklamaný (Martin Šrajer, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #124

#124

srpen 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY soundtrack

Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika

Grand Theft Auto V / Vypečený čabáty lidi to chálujou brrap!


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu: Tarantino

Editorial 124 / Kdybych kouřila, zapálila bych si Red Apple

Přesčas v továrně na sny / Tenkrát v Hollywoodu a filmová metafikce

Nenápadný půvab brakové fikce / Politika tarantinovské intertextuality

Režisér jako žádný jiný / Fenomén Tarantinovy hvězdnosti

V přílivu nové krve / Quentin Tarantino a vývoj násilí v americkém filmu

Cinefilie pro každého / Quentin Tarantino jako autor

Výstavní „řez“ Laternou magikou / Aktualizace a dekonstrukce


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Call Me By Your Name / Hledání lásky Sufjana Stevense

The Knick / Víc než chirurgicky chladná elektronika


RUBRIKY

anketa (24) / český film (82) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (98) / fenomén (73) / festival (86) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (117) / komiks (10) / kritika (803) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (727) / objev (3) / pojem (36) / portrét (11) / profil (105) / reflexe (24) / report (110) / rozhovor (160) / scénář (4) / soundtrack (45) / téma (898) / televize (102) / tisková zpráva (1) / událost týdne (238) / výstava (1) / video (2) / videoart (16) / videohra (62) / web (42) / zoom (157)