Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Aronofského film matka! totálně propadl u amerických diváků

Aronofského film matka! totálně propadl u amerických diváků

novinka / Redakce / 17. 9. 2017 / komentáře (1)

Snímek matka! režiséra Darrena Aronofského se o premiérovém víkendu v amerických kinech setkal s výjimečně negativními reakcemi. V anketě CinemaScore film obdržel od diváků nejhorší možnou známku F. To se v minulosti podařilo jen nemnoha filmům, mimo jiné hororovému remaku Rituál s Nicolasem Cagem, mysterióznímu thrilleru Box režiséra Richarda Kelleyho nebo také sci-fi Solaris režiséra Stevena Soderbergha.

Jennifer Lawrence a Javier Bardem hrají v thrilleru matka! čerstvě sezdaný manželský pár, jehož idylické soužití naruší nezvaní hosté. Mix náboženské alegorie a stupňovaných hororových prvků vrcholí šokující násilnou sekvencí. Právě tyto scény zřejmě výrazně přispěly k tomu, že americké publikum film rezolutně odmítlo.

Od své premiéry na festivalu v Benátkách a následných projekcí na přehlídce v Torontu se matka! potýká s polarizujícím přijetím. Americký kritik Rex Reed ve své recenzi označil Aronofského novinku za "nejhorší film roku, nebo dokonce století." Režisér podle něj stvořil "absurdní freudiánskou noční můru," která je ale ve finále spíš "vlhkým", než "špatným" snem.

Kritička Jessica Kiang naopak v magazínu Playlist snímek vychválila jako viscerální "trash-artový" zážitek, který se jen tak nevidí. Film od ní dostal nejvyšší hodnocení A.

Přestože matka! zatím celosvětově vydělala jen necelou polovinu svého třiceti milionového rozpočtu, reputace kontroverzního spektáklu, z něhož se houfně odchází, mu nakonec může i pomoci. O tom, jaká Aronofského "noční můra" vlastně je, se budeme moci v našich kinech přesvědčit 19. října.

Přečteno 2205x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

cerna ovce  (20.9.2017 00:43)

hm, nevim. aronovsky je vůl

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #120

#120

prosinec 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Cuarónův film Roma vstoupí v prosinci do vybraných českých kin

V Amsterdamu vyhrál dokument o nástupu fašismu v Indii

Tereza Nvotová připravuje nový hraný film Světlonoc

Kelly Reichardt se ve svém dalším filmu vrátí na Divoký západ

Televize HBO dala zelenou minisérii s Markem Ruffalem

David Lynch překlopil Twin Peaks do virtuální reality

V San Sebastianu vyhrál španělský film o romských bratrech

K seriálovým Watchmenům natočí hudbu Trent Reznor a Atticus Ross


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Editorial 120: Muž ve filmu

Žít, pracovat, pózovat / Televizní světy Ryana Murphyho

Zběsilost v srdci i v obličeji / Nicolas Cage jako mem

Fascinující Fassbender / Filmové performance maskulinit

Rabijáti, svalovci i šprti / Reprezentace maskulinit v americkém filmu a televizi od 40. let do...

Jak definovat mužnost na plátně

Lidovost, masovost, oblíbenost… / Jak rozumět populární kultuře po třiceti letech


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Darujte Cinepur pod stromeček

Festival italského filmu

Cuarónův film Roma vstoupí v prosinci do vybraných českých kin

V Amsterdamu vyhrál dokument o nástupu fašismu v Indii

Festival francouzského filmu


RUBRIKY

anketa (23) / český film (78) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (94) / fenomén (70) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (114) / komiks (10) / kritika (767) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (692) / objev (3) / pojem (36) / portrét (9) / profil (102) / reflexe (24) / report (105) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (41) / téma (873) / televize (95) / tisková zpráva (1) / událost týdne (223) / video (2) / videoart (16) / videohra (58) / web (42) / zoom (153)