Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Výkladní skříň animace? / ANIONT

web / Anna Krejčířová / 6. 4. 2017

Jedním z mála českých filmů, kterým se za uplynulý rok podařilo vzbudit zájem v zahraničí, byl krátkometrážní studentský snímek Jana Sasky Happy End (2015). Vedle uvedení v Cannes a na přehlídkách animovaného filmu v Annecy, Záhřebu a Ottawě se černohumorná groteska dostala i do užšího výběru pro nominaci na Oscara – přesto se však film představil tuzemskému publiku jen v omezených projekcích. Případ Happy Endu odhaluje distribuční zapomnění, do něhož velká část krátkých snímků upadá navzdory úspěšnému uvedení na festivalovém okruhu. Situace trvá přibližně od začátku devadesátých let, kdy kinům skončila povinnost uvádět v programu předfilmy, a dodnes se filmařům nepodařilo vyvinout dostatečnou náhradu, ať už ve formě programového okna v televizi či zviditelnění na VOD platformách. Tím trpí všechny krátkometrážní snímky, studentské i profesionální. Na rozdíl od hraného filmu je však pro animaci kratší stopáž klíčová a to zejména pro autorskou tvorbu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #110

Článek vyšel v časopise Cinepur #110, duben 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Spánek rozumu plodí příšery / Reakce na text děkana FAMU (Vít Janeček, glosa) • Editorial 110 - Filmová paralýza (Jindřiška Bláhová, editorial) • Dívat se a rozhodovat / Fenomén interaktivních filmů (Tereza Krobová, téma) • Obyčejný žal / Místo u moře (Martin Šrajer, kritika) • Google Earth a fotogeničnost špíny / Lion (Ivo Michalík, kritika) • Život přečerpán / Já, Daniel Blake (Martin Mišúr, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Takový normální seriál / Lajna

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com


DALŠÍ Z RUBRIKY

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Úvod k tématu 118: Neonoir

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Takový normální seriál / Lajna

Blok 99 / Za zvuků krve

Útočiště pro outsidery / Strážci Galaxie Vol. 2

Kostěný tomahawk

Legenda o konci klasického princeznovského světa / Odvážná Vaiana


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)