Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Fénix stoupající z popela / Současná obroda hongkongské kinematografie

fenomén / Jiří Flígl / 9. 2. 2017

Když v roce 1997 Hongkong přešel pod správu Číny, měl tamní filmový průmysl za sebou čtyři desetiletí prosperity. Jenže dekáda po spojení bývalé britské kolonie s pevninskou velmocí přinesla tvrdý propad produkce a tržeb. Domácí i zahraniční tisk tehdy plnily prognózy trpkého konce ještě nedávno jedné z předních filmových veličin světa. Navzdory jim dnes Hongkong představuje jednu z nejživějších kinematografií jinak filmově stagnujícího Dálného východu. Cesta k tomuto stavu vedla mimo jiné přes oživení debaty o identitě domácí kinematografie a paradoxně i přes tolik zatracované koprodukce s Čínou.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #109

Článek vyšel v časopise Cinepur #109, únor 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Rocknrollové noční můry / Průnik metalu do hororového žánru v 80. letech (Antonín Tesař, téma) • Bylo nás pět pro mileniály / The OA (Jarmila Křenková, televize) • Pro stálost nestálosti, jí navzdory a pro radost / K tvorbě Billa Morrisona (Martin Kubina, portrét) • Stávání se neviditelným / Performance identity ve filmech s Bobem Dylanem (Jiří Anger, téma) • Fénix stoupající z popela / Současná obroda hongkongské kinematografie (Jiří Flígl, fenomén) • Ben Hur: Svébytný propadák (Anna Krejčířová, mimo kino) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #140

#140

duben 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid


DALŠÍ Z RUBRIKY

Lehkonohá arabeska s Gretou / Křížová výprava

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car

Pro a proti - Francouzská depeše / Výprava na souostroví Novinařina

Pro a proti - Francouzská depeše / Wes Anderson a kapustňáci

Zbláznil se celý svět, nebo jenom my?, ptá se festival Kino na hranici

Místo nekrologu EZ / Co taky neminout z nového čísla

Úvod do Wese Andersona

Soustředěné pohledy do světa umění / Interpretace filmů Wese Andersona


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Čím je člověk v systému? / Parazit

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (115) / fenomén (83) / festival (102) / flashback (13) / fragment (18) / glosa (239) / kamera-pero (12) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1080) / mimo kino (189) / novinka (813) / pojem (36) / portrét (48) / profil (97) / reflexe (26) / report (144) / rozhovor (181) / scénář (4) / soundtrack (84) / téma (1007) / televize (127) / událost týdne (283) / videohra (80) / web (44) / zoom (170)