Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Pro stálost nestálosti, jí navzdory a pro radost / K tvorbě Billa Morrisona

portrét / Martin Kubina / 9. 2. 2017

Bill Morrison je filmař značně neobvyklý. Jeho tvorba vyrůstá z podhoubí newyorského experimentálního filmu a bez přehánění lze říct, že do povědomí širšího filmového světa se dostal až díky zásahu zvenčí – díky iniciativě světa současné hudby. Morrisonův přelomový film Decasia (2001/2002) – jenž byl v roce 2013 jako první dílo z 21. století přidán do Národního filmového registru Knihovny Kongresu – vznikl spolu se symfonií Michaela Gordona, napsanou pro Basilejskou Sinfoniettu, z iniciativy hudebního festivalu Měsíc evropské hudby 2001, pořádaného v rámci oslav pětistého výročí připojení Basileje ke Švýcarské konfederaci.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #109

Článek vyšel v časopise Cinepur #109, únor 2017.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Rocknrollové noční můry / Průnik metalu do hororového žánru v 80. letech (Antonín Tesař, téma) • Noční zvířata / Glamour estetika a žánrová transgrese (Janis Prášil, kritika) • Jak přežít sezonu cen (Jindřiška Bláhová, editorial) • American Honey / Leporelo sociální lyriky (Jan Kolář, kritika) • Paterson / Paterson z Patersonu (Lucie Česálková, kritika) • Souhry hudebních a filmových variací / Tvorba skladatele Michaela Nymana (Janis Prášil, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY portrét

Lucifer Valentine - V útrobách vomit gore

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Takaši Miike / Autor bez domova

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého


DALŠÍ Z RUBRIKY

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy

FixFox: Intergalaktický opravář v hřejivé české hře


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)