Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Toni Erdmann zcela ovládl Evropské filmové ceny

Toni Erdmann zcela ovládl Evropské filmové ceny

novinka / Redakce / 11. 12. 2016

Slavnostnímu předávání Evropských filmových cen v polské Vratislavi vévodil snímek Toni Erdmann. Dramedie o workoholické manažerce a jejím čtveráckém otci proměnila všech pět nominací včetně hlavní kategorie Nejlepší evropský film. Akademici ocenili autorku snímku Maren Ade dvěma cenami za režii a scénář. V hereckých kategoriích vyhráli také představitelé obou hlavních rolí, Sandra Hüller a Peter Simonischek.

Poté, co Toni Erdmann v minulých dnech zvítězil ve výročních anketách prestižních magazínů Cahiers du cinéma a Sight & Sound, jde o další úspěch německo-rakouského filmu. Toniho Erdmanna obestírala pověst velké senzace už od jeho premiéry na festivalu v Cannes. Tam se stal miláčkem kritiků a získal cenu FIPRESCI. Naopak ale vůbec neuspěl u hlavní poroty, která Zlatou palmu udělila filmu Já, Daniel Blake. Sociální drama Kena Loache bylo nominované i na Evropské filmové ceny, ale nakonec získalo jen cenu univerzitních studentů.

Nejlepším evropským dokumentem se stal film Fuocoammare (Požár na moři) italského režiséra Gianfranca Rosiho. Observační snímek, dotýkající se současné uprchlické krize, již v únoru vyhrál Zlatého medvěda na Berlinale.

V kategorii animovaných filmů na evropských Oscarech zvítězil švýcarsko-francouzský snímek Můj život Cuketky. Evropskou komedií roku byl vyhlášen švédský film Muž jménem Ove. Cenu FIPRESCI pro objev roku získal další skandinávský snímek, černobílý film Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho.

Sobotního ceremoniálu se účastnil také německý režisér Wim Wenders, který vzdal hold letos zesnulému polskému filmaři Andrzeji Wajdovi. Čestné ocenění za přínos světovému filmu převzal z rukou dánské režisérky Susanne Bier americký herec Pierce Brosnan.

Přečteno 2828x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Festival v Litoměřících ukáže rituály

Nový Aronofsky i Panahi: Benátky oznámily soutěž

Ženy v animaci bude objevovat letošní Fest Anča

Méně známého Wajdu uvede Kino na hranici

Porotě v Cannes bude předsedat herec Vincent Lindon

Zbláznil se celý svět, nebo jenom my?, ptá se festival Kino na hranici

Locarno ocení americkou režisérku Kelly Reichardt


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

10. Noir Film Festival už 17.8.

Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Festival v Litoměřících ukáže rituály

75. Festival v Locarnu


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (114) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (286) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)