Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Čekání na deadline / Krásná smrt Ludvíka XIV.

téma: Čas a trvání / Matěj Nytra / 4. 10. 2016

Motiv „deadlinu“ – časového limitu, který krátí prostor volného utváření dějových linek vyprávění – je odpradávna mocnou zbraní fikce, kterou klasické žánry (nejen ve filmu) vytěžily na maximum. Jedním z momentů, jímž se i lidský život shoduje s fikčním univerzem, je deadline smrti. Směřujeme za ní, a jakmile zavřeme oči, film života dohrají pouze zhodnocující titulky. Může ovšem každý smrtelný tvůrce-filmař rozvažovat nad něčím, co směl osobně zahlédnout nebo ucítit jedině zdálky, nikoliv osobně „prožít“? Jak cestu k odchodu pojmout?

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #107

Článek vyšel v časopise Cinepur #107, říjen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Komorná / Laciné vzrušení, provinilé potěšení (Martin Bubrín, kritika) • Jason Bourne / Štěpení neposlušných atomů (Ondřej Pavlík, kritika) • FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část (Vít Janeček, glosa) • MFF Locarno / Ten druhý festival (Jakub Felcman, report) • Noir Film Festival / Cesty přes zamlžené hranice (Jindřiška Bláhová, report) • Čas jako duchovní kategorie / Filmy Bély Tarra a Lászla Krasznahorkaie (Janis Prášil, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Movieurope.com


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)