Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Filmová diplomacie Chinawoodu / Obrysy současné čínské kinematografie

téma: Film v říši středu / Antonín Tesař / 21. 8. 2016

Ze všech východoasijských kinematografií je to právě Čína, jež v současnosti zaznamenává veliký boom filmového průmyslu, který zřejmě ještě zdaleka není u konce. Rozvoj čínské produkce a jejího zázemí přitom nespočívá ani tak v přílivu nových zajímavých talentů, jako spíš v komerční obratnosti stále se rozpínající filmové mocnosti, která by i v globálním měřítku ráda konkurovala Hollywoodu. Postihnout byť jen v obrysech dnešní situaci čínské kinematografie, v níž na jedné straně stojí oficiálně podporovaná produkce blockbusterových spektáklů a na opačném konci „pirátské“ snahy o sociálně kritickou tvorbu, není úplně jednoduché. Obzvlášť tváří v tvář skutečnosti, že tamější vývoj je velmi těsně spjat s kontrolou státu a jeho politikou.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část (Vít Janeček, glosa) • Kluk ve světě příšer / Anime ve světě bez Mijazakiho (Anna Křivánková, kritika) • Pride + Prejudice + Zombies (Anna Krejčířová, dvd) • Editorial 106 – Nebát se podívat jinak na Karlovy Vary a FAMU (Jindřiška Bláhová, editorial) • Filmová diplomacie Chinawoodu / Obrysy současné čínské kinematografie (Antonín Tesař, téma) • Polygraph (Anna Krejčířová, web) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #117

#117

červen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

Úvod k tématu 116: Jan Švankmajer

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin


DALŠÍ Z RUBRIKY

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

The Terror / Porcování odpovědnosti a morálky

Práce světla mezi dokumentem a asociací / Experimentální tvorba Pabla Mazzola

Carlos Reygadas / Mezi západokřesťanskou zbožností a mexickou spiritualitou

Ohromné maličkosti z krajin, kde končí země / Současný chilský film

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Takový normální seriál / Lajna

Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Wakanda je to místo / Black Panther

Hraní, teorie, umění / Umění počítačových her

Žena v ohni / Odnikud

Ozu chudých / Po bouři


RUBRIKY

anketa (23) / český film (73) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (91) / fenomén (69) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (740) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (660) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (99) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (155) / scénář (4) / soundtrack (38) / téma (854) / televize (91) / tisková zpráva (1) / událost týdne (207) / video (2) / videoart (16) / videohra (55) / web (42) / zoom (151)