Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer

fenomén / Antonín Tesař / 21. 8. 2016

Společnost AČFK v květnu uvedla do českých kin nové anime režiséra Mamoru Hosody Kluk ve světě příšer (Bakemono no ko, 2015). Má jít o první anime v naší kino distribuci od Cesty do fantazie (Sen to Čihiro no kamikakuši, 2001) Hajaa Mijazakiho, která měla českou premiéru v roce 2003. Když nepočítáme koprodukční hongkongsko-americko-japonskou adaptaci slavné mangy Osamu Tezuky Astro Boy, která se v českých kinech objevila v roce 2009, je tohle tvrzení pravdivé. Zároveň je ale otázka, k čemu je takové srovnání vlastně dobré. Hosodův film totiž jen těžko obstojí v blízkosti jednoho z vrcholných děl nejproslulejšího tvůrce japonských animovaných filmů, které navíc vzniklo v době největšího tvůrčího rozmachu „autorských“ anime filmů. Kluk ve světě příšer naopak vzniká v úplně jiné době a nese si v sobě příznaky značně odlišné situace japonského animačního průmyslu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer (Antonín Tesař, fenomén) • Karlovy Vary jako hypertext (Antonín Tesař, report) • Správní chlapi / Dysfunkční bromance po dvaceti letech (Ondřej Pavlík, kritika) • Rozhovor s dokumentaristou a filmovým kurátorem Ču Ž’-kchunem / Nechodit naráz dvěma cestami (Haruna Honcoop, téma) • Kluk ve světě příšer / Anime ve světě bez Mijazakiho (Anna Křivánková, kritika) • Realita / Nevyzpytatelný mechanismus světa (Ivo Michalík, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #122

#122

duben 2019



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid

Stát a kinematografie v době jugoslávské války

Dokumentární válka


DALŠÍ Z RUBRIKY

Cannes uvede nový seriál Nicolase Windinga Refna

Nic jsi v Oděse neviděla / „Je mi jedno, že se zapíšeme do dějin jako barbaři“

Locarno udělí cenu za celoživotní přínos Johnu Watersovi

Francis Ford Coppola se vrací k ambiciózní sci-fi Megalopolis

Čínské filmové podzemí / Od undergroundových devadesátých let po festivalové ceny

Tři ostrostřelci / Tváře současného španělského undergroundu

Jonas Mekas / Z undergroundu na světlo světa

…aby nikoho nenapadlo tvé filmy uvádět / Rozhovor s experimentálním autorem Martinem...


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Zloději iluzí současného Japonska / Zloději

Takaši Miike / Autor bez domova

Dvojí vědomí černošského policajta / BlacKkKlansman

Logika přestřelky / Zimní bratři

Asie v lázních / Filmové tipy na MFF KV z Dálného Východu


RUBRIKY

anketa (24) / český film (80) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (96) / fenomén (72) / festival (80) / fragment (18) / glosa (213) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (116) / komiks (10) / kritika (785) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (708) / objev (3) / pojem (36) / portrét (10) / profil (104) / reflexe (24) / report (106) / rozhovor (158) / scénář (4) / soundtrack (43) / téma (885) / televize (99) / tisková zpráva (1) / událost týdne (231) / video (2) / videoart (16) / videohra (60) / web (42) / zoom (156)