Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer

fenomén / Antonín Tesař / 21. 8. 2016

Společnost AČFK v květnu uvedla do českých kin nové anime režiséra Mamoru Hosody Kluk ve světě příšer (Bakemono no ko, 2015). Má jít o první anime v naší kino distribuci od Cesty do fantazie (Sen to Čihiro no kamikakuši, 2001) Hajaa Mijazakiho, která měla českou premiéru v roce 2003. Když nepočítáme koprodukční hongkongsko-americko-japonskou adaptaci slavné mangy Osamu Tezuky Astro Boy, která se v českých kinech objevila v roce 2009, je tohle tvrzení pravdivé. Zároveň je ale otázka, k čemu je takové srovnání vlastně dobré. Hosodův film totiž jen těžko obstojí v blízkosti jednoho z vrcholných děl nejproslulejšího tvůrce japonských animovaných filmů, které navíc vzniklo v době největšího tvůrčího rozmachu „autorských“ anime filmů. Kluk ve světě příšer naopak vzniká v úplně jiné době a nese si v sobě příznaky značně odlišné situace japonského animačního průmyslu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Horace and Pete / Život není komedie (Martin Šrajer, televize) • Čínský nezávislý film v tísni / Točit a přežít (Haruna Honcoop, téma) • Kluk ve světě příšer / Anime ve světě bez Mijazakiho (Anna Křivánková, kritika) • Editorial 106 – Nebát se podívat jinak na Karlovy Vary a FAMU (Jindřiška Bláhová, editorial) • Warcraft: První střet / Dějiny války s orky pro zasvěcené (Michal Böhm, kritika) • Správní chlapi / Dysfunkční bromance po dvaceti letech (Ondřej Pavlík, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #117

#117

červen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid

Stát a kinematografie v době jugoslávské války

Dokumentární válka


DALŠÍ Z RUBRIKY

V koloběhu krizí a proměn / Poznámky k vývoji argentinského filmu

The Terror / Porcování odpovědnosti a morálky

Práce světla mezi dokumentem a asociací / Experimentální tvorba Pabla Mazzola

Carlos Reygadas / Mezi západokřesťanskou zbožností a mexickou spiritualitou

Ohromné maličkosti z krajin, kde končí země / Současný chilský film

Úvod k tématu č. 117 / Cine latino

Takový normální seriál / Lajna

Indická sekta se zvukem amerického folku / Wild Wild Country


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Wakanda je to místo / Black Panther

Hraní, teorie, umění / Umění počítačových her

Žena v ohni / Odnikud

Ozu chudých / Po bouři


RUBRIKY

anketa (23) / český film (73) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (91) / fenomén (69) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (740) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (660) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (99) / reflexe (24) / report (99) / rozhovor (155) / scénář (4) / soundtrack (38) / téma (854) / televize (91) / tisková zpráva (1) / událost týdne (207) / video (2) / videoart (16) / videohra (55) / web (42) / zoom (151)