Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Současné autorské anime / Bezvládí ve světě příšer

fenomén / Antonín Tesař / 21. 8. 2016

Společnost AČFK v květnu uvedla do českých kin nové anime režiséra Mamoru Hosody Kluk ve světě příšer (Bakemono no ko, 2015). Má jít o první anime v naší kino distribuci od Cesty do fantazie (Sen to Čihiro no kamikakuši, 2001) Hajaa Mijazakiho, která měla českou premiéru v roce 2003. Když nepočítáme koprodukční hongkongsko-americko-japonskou adaptaci slavné mangy Osamu Tezuky Astro Boy, která se v českých kinech objevila v roce 2009, je tohle tvrzení pravdivé. Zároveň je ale otázka, k čemu je takové srovnání vlastně dobré. Hosodův film totiž jen těžko obstojí v blízkosti jednoho z vrcholných děl nejproslulejšího tvůrce japonských animovaných filmů, které navíc vzniklo v době největšího tvůrčího rozmachu „autorských“ anime filmů. Kluk ve světě příšer naopak vzniká v úplně jiné době a nese si v sobě příznaky značně odlišné situace japonského animačního průmyslu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #106

Článek vyšel v časopise Cinepur #106, srpen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Kateřina Karhánková / Animátorský nový druh (Eliška Děcká, český talent) • Editorial 106 – Nebát se podívat jinak na Karlovy Vary a FAMU (Jindřiška Bláhová, editorial) • Karlovy Vary jako hypertext (Antonín Tesař, report) • Filmová diplomacie Chinawoodu / Obrysy současné čínské kinematografie (Antonín Tesař, téma) • Spojené státy lásky / Agonická společnost osamělosti (Pavel Sladký, zoom) • Uncharted 4: A Thief’s End / Za udržitelná dobrodružství (Jan Švelch, videohra) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Strýček Júsuke na zadním sedadle / Drive My Car

Pro a proti - Francouzská depeše / Wes Anderson a kapustňáci

Hlediště jsou ti druzí / Annette

Korejští filmaři dobývají vesmír / Čističi vesmíru

Losing Control / Control


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (113) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (285) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)