Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Luhrmann utrácel, jeho seriál je jedním z nejdražších v historii

Luhrmann utrácel, jeho seriál je jedním z nejdražších v historii

novinka / televize / Redakce / 27. 7. 2016

Baz Luhrmann proslul jako notoricky megalomanský puntičkář, který svoje výpravná díla dokončí s větším rozpočtem, než bylo původně v plánu. Totéž se režisérovi muzikálu Moulin Rouge podařilo zopakovat v případě jeho první televizní produkce, nového seriálu The Get Down o hip-hopových umělcích z Bronxu 70. let. Konečný budget se nakonec vyšplhal na 120 milionů dolarů za všech dvanáct epizod, což z první řady udělalo dosud nejdražší produkci Netflixu a jeden z nejdražších seriálů všech dob.

Zdlouhavý, zhruba dvou a půl letý vývoj projektu poznamenalo podle magazínu Variety množství zádrhelů. Luhrmann dlouho nepočítal s tím, že by do vzniku seriálu výrazněji zasahoval, jenže při pravidelných "kontrolách" zjišťoval, že řada věcí není podle jeho představ. Natáčení The Get Down mělo zprvu probíhat v Los Angeles, kde na seriálu začal pracovat showrunner Shawn Ryan. Luhrmann se ale rozhodl z důvodu větší autenticity přesunout produkci přímo do New Yorku. Ryana poté vystřídal zkušený Thomas Kelly, jenže ani on dlouho nevydržel. Luhrmannovi se pro změnu nezdál jeho styl připomínající detektivky "drsné školy".

Navzdory pramalým zkušenostem s televizními seriály nakonec Luhrmann převzal roli showrunnera sám. Přizval si zároveň na pomoc několik expertů. K odborníkovi na afroamerickou kulturu Nelsonu Georgeovi se přidali legendární DJ a producent Grandmaster Flash a rapper Nas. Seriál o amerických hip-hoperech z konce 70. let tak nakonec údajně vznikl pod důkladnou supervizí, jejíž součástí byl také rozsáhlý zkušební areál v newyorské čtvrti Queens. Zde se herci učili, jak správně zacházet s DJskými gramofony nebo tančit break-dance.

Náročný produkční i postprodukční proces způsobil, že Luhrmanův seriál Netflix vydá ve dvou vlnách. Prvních šesti dílů The Get Down se dočkáme již 12. srpna, druhá polovina bude následovat až v příštím roce.

Přečteno 2706x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #142

#142

srpen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Festival v Litoměřících ukáže rituály

Nový Aronofsky i Panahi: Benátky oznámily soutěž

Ženy v animaci bude objevovat letošní Fest Anča

Méně známého Wajdu uvede Kino na hranici

Porotě v Cannes bude předsedat herec Vincent Lindon

Zbláznil se celý svět, nebo jenom my?, ptá se festival Kino na hranici


DALŠÍ Z RUBRIKY televize

V dark roomu s Jane Austen / Fire Island

Sex, celebrity a video / Pam & Tommy

TBH / WTF

Holky na zabití / A jak to bylo dál…

Dej mi zpět mé jméno / Halston

Stírač frajírků a lumpů / Mikýřova úžasná pouť internetem

My děti ze stanice ZOO / Hudbou proti naivitě a patosu

Dámský gambit / Vítězství mimo šachovnici


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

2x Godard méně známý

Klasiku z pětatřicítky i české novinky uvede FIFELI

10. Noir Film Festival

Snímek Terezy Nvotové Světlonoc zvítězil v Locarnu

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (38) / cinepur choice (33) / editorial (117) / fenomén (83) / festival (115) / flashback (15) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (14) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1102) / mimo kino (191) / novinka (818) / pojem (36) / portrét (50) / profil (100) / reflexe (27) / report (148) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (86) / téma (1018) / televize (131) / událost týdne (288) / videohra (82) / web (44) / zoom (172)