Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Luhrmann utrácel, jeho seriál je jedním z nejdražších v historii

Luhrmann utrácel, jeho seriál je jedním z nejdražších v historii

novinka / televize / Redakce / 27. 7. 2016

Baz Luhrmann proslul jako notoricky megalomanský puntičkář, který svoje výpravná díla dokončí s větším rozpočtem, než bylo původně v plánu. Totéž se režisérovi muzikálu Moulin Rouge podařilo zopakovat v případě jeho první televizní produkce, nového seriálu The Get Down o hip-hopových umělcích z Bronxu 70. let. Konečný budget se nakonec vyšplhal na 120 milionů dolarů za všech dvanáct epizod, což z první řady udělalo dosud nejdražší produkci Netflixu a jeden z nejdražších seriálů všech dob.

Zdlouhavý, zhruba dvou a půl letý vývoj projektu poznamenalo podle magazínu Variety množství zádrhelů. Luhrmann dlouho nepočítal s tím, že by do vzniku seriálu výrazněji zasahoval, jenže při pravidelných "kontrolách" zjišťoval, že řada věcí není podle jeho představ. Natáčení The Get Down mělo zprvu probíhat v Los Angeles, kde na seriálu začal pracovat showrunner Shawn Ryan. Luhrmann se ale rozhodl z důvodu větší autenticity přesunout produkci přímo do New Yorku. Ryana poté vystřídal zkušený Thomas Kelly, jenže ani on dlouho nevydržel. Luhrmannovi se pro změnu nezdál jeho styl připomínající detektivky "drsné školy".

Navzdory pramalým zkušenostem s televizními seriály nakonec Luhrmann převzal roli showrunnera sám. Přizval si zároveň na pomoc několik expertů. K odborníkovi na afroamerickou kulturu Nelsonu Georgeovi se přidali legendární DJ a producent Grandmaster Flash a rapper Nas. Seriál o amerických hip-hoperech z konce 70. let tak nakonec údajně vznikl pod důkladnou supervizí, jejíž součástí byl také rozsáhlý zkušební areál v newyorské čtvrti Queens. Zde se herci učili, jak správně zacházet s DJskými gramofony nebo tančit break-dance.

Náročný produkční i postprodukční proces způsobil, že Luhrmanův seriál Netflix vydá ve dvou vlnách. Prvních šesti dílů The Get Down se dočkáme již 12. srpna, druhá polovina bude následovat až v příštím roce.

Přečteno 2818x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #146

#146

duben 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Hlynur Pálmason: „Film je zvláštní rostlina.“

AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku

FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason

Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms

Berlinale uvede animovaný film studenta FAMU

Mezipatra zkouší Prolomit ledy

Nejnovější filmy ze střední Evropy a procházka s Polańskim

Severské webseriály i zrestaurovanou klasiku nabídne Juniorfest


DALŠÍ Z RUBRIKY televize

Tahle země není pro demokracii / TraumaZone

Skandály ve službách Jejího Veličenstva / Koruna

TBH / WTF

Stane se to znova a znova / Dexter: Nová krev

V dark roomu s Jane Austen / Fire Island

Sex, celebrity a video / Pam & Tommy

TBH / WTF

Holky na zabití / A jak to bylo dál…


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Anifilm 2023

AFO uvede filmy s oscarovou nominací i Herzogův výlet do mozku

FAMUFEST

FAMU změří síly s Dány a na FAMUFEST přijede Pálmason

Retrospektiva Jana Švankmajera k vidění na DAFilms


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (121) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (19) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (18) / kauza (1) / kniha (134) / kritika (1126) / mimo kino (194) / novinka (829) / pojem (36) / portrét (54) / profil (101) / reflexe (27) / report (152) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (90) / téma (1042) / televize (140) / událost týdne (294) / videohra (85) / web (46) / zoom (174)