Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Česká stopa v Cannes: Ikarie XB 1 a animovaný film Happy End

Česká stopa v Cannes: Ikarie XB 1 a animovaný film Happy End

novinka / Redakce / 21. 4. 2016

Na květnovém festivalu v Cannes bude mít česká kinematografie dva zástupce. Do sekce Cannes Classics pořadatelé vybrali sci-fi Ikarie XB 1, kterou digitálně restauroval Národní filmový archiv. Snímek režiséra Jindřicha Poláka z roku 1963 se tak stane historicky prvním českým zástupcem v sekci, v níž se každoročně objevují díla slavných tvůrců světové kinematografie.

„Uchvátila nás síla této neobvyklé cesty do vesmíru – výpravy, na níž se vydala naše mysl i naše smysly. Úžasná hudba i zvukový design v kombinaci s rafinovaným využitím úhlů pohledu kamery jsou hlubokou reflexí lidské duše. Kromě toho i kvalita restaurátorské práce je vysoká a vyznačuje se respektem k historicky významným stopám filmového média,” konstatoval Gérald Duchaussoy, koordinátor sekce Cannes Classics.

V kategorii restaurovaných filmů se bude vedle Ikarie XB 1 promítat další sci-fi z bývalého východního bloku, slavný sovětský snímek Solaris Andreje Tarkovského. Francouzská filma Pathé zde také představí nově restaurovanou kopii filmu Valmont režiséra Miloše Formana.

Druhým českým zástupcem v Cannes bude krátký animovaný film Happy End, který se dostal do soutěžního výběru krátkometrážních snímků paralelní sekce Dva týdny režisérů. Snímek režiséra Jana Sasky již soutěžil například na Famufestu a získal nominaci na cenu Magnesia pro nejlepší studentský film roku 2015. Na předchozí autorovy počiny včetně černobílé animované grotesky Přepadení se můžete podívat zde.

Přečteno 2009x

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY novinka

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

V Locarnu vyhrál singapurský neo-noir o ztraceném dělníkovi

Paul Verhoeven natáčí lesbický thriller z renesanční Itálie

Albert Serra připravuje film o Raineru Werneru Fassbinderovi

Do soutěže v Benátkách zasáhne Reygadas, Nemes i Cuarón

DAFilms.cz pořádá Léto s Věrou Chytilovou

Britský akademik nalezl ztracený scénář Stanleyho Kubricka

Jim Jarmusch natáčí zombie komedii The Dead Don’t Die


DALŠÍ Z RUBRIKY

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Úvod k tématu 118: Neonoir

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Noir Film Festival

V Locarnu vyhrál singapurský neo-noir o ztraceném dělníkovi

Paul Verhoeven natáčí lesbický thriller z renesanční Itálie

MFF Locarno


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)