Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Kdo je tady distributor / Poznámky k českému distribučnímu prostředí v roce 2015

glosa / Přemysl Martinek / 2. 4. 2016

Loňský rok byl z hlediska návštěvnosti a tržeb rekordní, polepšila si také výrazně jednosálová kina. Zajímavě se přitom rozvíjela i tzv. alternativní distribuce, tedy projekce filmů mimo klasická kina. V českém prostoru se trvale zabydlují VOD servery a třeba Česká televize už většinu filmů zakupuje i k čtrnáctidennímu uvedení na internetu. Zájem o filmy tedy je a jejich dostupnost se zvyšuje. Otázkou zůstává, jakých filmů se to týká, kolik takový zájem stojí a především, co to celé znamená pro budoucnost českého filmu. Můžeme se těšit na návrat do devadesátých let, kdy autorské české filmy dokázaly do kin přilákat statisíce diváků? Nebo naopak končí období silného podílu domácí produkce na celkové návštěvnosti a diváci chtějí „luxusnější“ zahraniční zboží? Je dnes ještě možné promýšlet distribuci jako samostatnou disciplínu nebo je čím dál tím víc svázaná s ostatními aspekty výroby a uvádění filmů? Na některé otázky nám uplynulý rok nabídl zatím nesmělou, ale o to zajímavější odpověď.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Saulův syn / Dřeň industrializované genocidy (Kamila Dolotina, kritika) • Joy / Ekonomie dotyku (Šárka Gmiterková, kritika) • Ceny české filmové kritiky 2015 / Ocenění bez příběhu (Antonín Tesař, glosa) • Fargo 2 / Tak to začíná, něčím docela malým (Lucie Česálková, televize) • Saulův syn / Holocaust na výbornou (Jan Kolář, kritika) • Sázka na nejistotu / Čekání na ekonomický armagedon (Ondřej Pavlík, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem

Spánek rozumu plodí příšery / Reakce na text děkana FAMU

Jsou hollywoodské hvězdy doopravdy na vymření?

Ceny české filmové kritiky 2015 / Ocenění bez příběhu

Distribuce 2014: Konec starých časů


DALŠÍ Z RUBRIKY

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Úvod k tématu 118: Neonoir

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho

Anglie jako rajská zahrada i okultní peklo / Arcadia


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Distribuce 2014: Konec starých časů

Zapomeňte na Jarmusche, jdeme na fotbal / Dnešní alternativa vůči mainstreamu

Rok Avatara / Distribuční rok 2009

Digitalizace českých kin / Snad ještě není pozdě

Zoufalé manželky / Seriál pro hospodyňku i hospodáře


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (675) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)