Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films

fenomén / Jiří Flígl / 2. 4. 2016

Společnost Cannon Films platí za synonymum campových žánrových filmů z 80. let spojovaných s ikonami jako Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme či Michael Dudikoff. Jenže stejně tak v její filmografii najdeme jména velebených velikánů jako jsou John Cassavetes, John Frankenheimer, Jean-Luc Godard, Dušan Makavejev, Ivan Passer, Godfrey Reggio či Fred Schepisi. Přičemž i tento výčet pojmenovává pouze zlomek produkce firmy, kterou můžeme vidět současně jako anomálii předurčenou ke krachu i nejprogresivnější studio osmé dekády, jenž po sobě zanechalo nesmazatelnou stopu v popkultuře a filmovém průmyslu. To vše mělo dva konkrétní původce – šéfy společnosti Menahema Golana a Yorama Globuse.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Ceny české filmové kritiky 2015 / Ocenění bez příběhu (Antonín Tesař, glosa) • Dlouhý záběr jako atrakce / Několik poznámek ke kameře v současném Hollywoodu (Martin Bubrín, téma) • Psychodrama, spekulace a underground / Rozhovor s kameramanem Jimmy Gimferrerem (Martin Kudláč, téma) • Úvod (Lukáš Skupa, téma) • Revenant: Zmrtvýchvstání / Zmrtvýchvstání syntezátorového průkopníka Rjúiči Sakamota (Jiří Špičák, soundtrack) • Naši furianti aneb Vizuální obrození českého filmu? (Matěj Nytra, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Čím je člověk v systému? / Parazit

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (113) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (285) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)