Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films

fenomén / Jiří Flígl / 2. 4. 2016

Společnost Cannon Films platí za synonymum campových žánrových filmů z 80. let spojovaných s ikonami jako Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme či Michael Dudikoff. Jenže stejně tak v její filmografii najdeme jména velebených velikánů jako jsou John Cassavetes, John Frankenheimer, Jean-Luc Godard, Dušan Makavejev, Ivan Passer, Godfrey Reggio či Fred Schepisi. Přičemž i tento výčet pojmenovává pouze zlomek produkce firmy, kterou můžeme vidět současně jako anomálii předurčenou ke krachu i nejprogresivnější studio osmé dekády, jenž po sobě zanechalo nesmazatelnou stopu v popkultuře a filmovém průmyslu. To vše mělo dva konkrétní původce – šéfy společnosti Menahema Golana a Yorama Globuse.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Rozhovor s režisérem Miguelem Gomesem / Garážový punk portugalského filmu (Martin Kudláč, rozhovor) • Oheň na moři / Lekce z periferie (Pavel Sladký, kritika) • Revenant: Zmrtvýchvstání / Oscara, nebo život (Martin Šrajer, kritika) • Ceny české filmové kritiky 2015 / Ocenění bez příběhu (Antonín Tesař, glosa) • Dlouhý záběr jako atrakce / Několik poznámek ke kameře v současném Hollywoodu (Martin Bubrín, téma) • Editorial (Antonín Tesař, editorial) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou

Momentální fascinace a králičí nory / Editorial 145

Australská kriminální historie Justina Kurzela

Mezi konceptem a zvnitřněním aneb Jak zdokumentovat masakr

Temným lesem do hlubin / Noirové vraždy v současných severských seriálech

Místo zločinu Česko / Televizní podoby true crime

True Crime / Úvod

True crime / Fascinace zločinem jako součást zábavy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Čím je člověk v systému? / Parazit

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)