Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Invaze do Hollywoodu / Vrcholy, propady a průkopnické tendence společnosti Cannon Films

fenomén / Jiří Flígl / 2. 4. 2016

Společnost Cannon Films platí za synonymum campových žánrových filmů z 80. let spojovaných s ikonami jako Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme či Michael Dudikoff. Jenže stejně tak v její filmografii najdeme jména velebených velikánů jako jsou John Cassavetes, John Frankenheimer, Jean-Luc Godard, Dušan Makavejev, Ivan Passer, Godfrey Reggio či Fred Schepisi. Přičemž i tento výčet pojmenovává pouze zlomek produkce firmy, kterou můžeme vidět současně jako anomálii předurčenou ke krachu i nejprogresivnější studio osmé dekády, jenž po sobě zanechalo nesmazatelnou stopu v popkultuře a filmovém průmyslu. To vše mělo dva konkrétní původce – šéfy společnosti Menahema Golana a Yorama Globuse.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #104

Článek vyšel v časopise Cinepur #104, březen 2016.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Kinolandie / Román o filmové zemi (David Čeněk, kniha) • Netflix: globální, nikoliv český (Anna Krejčířová, web) • Digitální expresivita a dynamika pohybu v boxerském ringu / Ali Michaela Manna (Martin Kos, téma) • Fargo 2 / Tak to začíná, něčím docela malým (Lucie Česálková, televize) • Kdo je tady distributor / Poznámky k českému distribučnímu prostředí v roce 2015 (Přemysl Martinek, glosa) • Revenant: Zmrtvýchvstání / Oscara, nebo život (Martin Šrajer, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #138

#138

prosinec 2021



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let

Giallo / Italský filmový hybrid


DALŠÍ Z RUBRIKY

West Side Story v troskách / West Side Story

It’s-a Me, Paolo! / Klan Gucci

Duševní narkotikum pro nejširší masy / James Bond v československém tisku

„Hrdina papírový a plochý až hanba“ / Goldfinger v románu a ve filmu

Jeden restart nestačí / Zlaté oko a Casino Royale v kontextu vývoje série 007

Boj s dinosaury / Bond girls na pomezí mužské fantazie a emancipace

Bond na cestě k lidskosti / Craig, Dalton a Lazenby

„Očekávám, že zemřete, pane Bonde!“


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Čím je člověk v systému? / Parazit

Hardcore Henry / Na YouTube do kina

Cirkus Bukowsky / This Is a Man’s World

Šílený Max: Zběsilá cesta / Zřete jej!


RUBRIKY

anketa (28) / český film (115) / český talent (34) / cinepur choice (33) / editorial (112) / fenomén (82) / festival (104) / flashback (11) / fragment (18) / glosa (214) / kamera-pero (9) / kauza (33) / kniha (129) / kritika (1039) / mimo kino (187) / novinka (806) / pojem (36) / portrét (46) / profil (95) / reflexe (25) / report (127) / rozhovor (175) / scénář (4) / soundtrack (82) / téma (994) / televize (124) / událost týdne (280) / videohra (77) / web (43) / zoom (170)