Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Short of the Week
web / Matěj Nytra / 26. 5. 2017 / komentáře (2)
Speciální VOD platforma www.shortoftheweek.com, fungující jako mezinárodní projekt, je jedním z příkladů stálé důvěry v krátkometrážní formát – v jeho přednosti, diváckou atraktivitu. I když web vnějškově evokuje především zábavové pojetí (grafikou, sklonem k sloganovité zkratce, důrazem na žánrové třídění), upozorňuje, že za ním stojí bývalí autoři či dramaturgové z nezávislé americké festivalové scény (Sundance, Tribeca). Snímky přijímají a premiérují v týdenních akcích. Od roku 2007 nastřádali do archivu přes tisíc titulů (třebaže aktuálně 580 nese vavřínovou známku USA). Z českých tvůrců – neboť přihláška je otevřená komukoliv za poplatek 29$/snímek – měly chuť touto cestou vykročit pouze animátorky Alexandra Hetmerová (Swimming Pool, Mythopolis) a Marta Macková (Café již z roku 2006) působící v Anglii (vystudovala v Edinburghu). Jejich hravé 2D animace mohou bavit přesně tím způsobem, jaký v popiscích vybíraných/preferovaných kraťasů editoři webu manifestují: „great short“ by neměl postrádat cit pro silný, zajímavý děj, na stylu nebo žánru nezáleží, pokud v něm vše sebevědomě funguje. Short of the Week tak pojímá stovky titulů, od hororových konstrukcí po groteskní hrátky, až se nechce věřit, že by takových za půltucet sezón mohlo tolik vzniknout. Podezřívat projekt ze zahlcenosti a stranění mainstreamu však nevede jinam než snad k svobodnému ne/zájmu. Profesionalita a péče, s níž organizátoři formát živí, by totiž určitou inspiraci mohly nabídnout: vytvořit lokální „sběrnu“ neuplatněných, školních či amatérských snímků, nenechat je pouze napospas ČSFD a Vimeo odkazům, by potěšilo jak řadového nadšence, tak i experta pokoušejícího se zrání „filmových nadějí“ sledovat pravidelně, jak jen je to možné.
Short of the Week
platforma pro nezpoplatněné sledování krátkých a středometrážních filmů, fungující systémem týdenního či denního aktualizování programu
žánrové třídění: documentary, animation, horror, sci-fi, comedy, drama
třídění i dle tématu, stylu, kolekce a národnosti filmů
explikační anotace a profily tvůrců v angličtině
doprovodná sekce News: zpravodajství, interview či blogy z (americké) scény
poplatek za přihlášku vlastního snímku: 29 $
Přečteno 4530x
Článek vyšel v časopise Cinepur #102, listopad 2015.
Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.
Ohodnoťte článek
Aktuální hodnocení článku
3.5 /2
Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.
DALŠÍ ČLÁNKY
DALŠÍ Z RUBRIKY web
Takový normální seriál / Lajna
DALŠÍ Z RUBRIKY
Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit
Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022
Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry
Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes
Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti
POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA
Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu
RUBRIKY
anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)
Tento článek vyšel v časopise Cinepur #102, listopad 2015
Z obsahu tištěného čísla:
Zapomeňte na svůj vkus / Masterclass pro aspirující festivalové dramaturgy - Pierre-Simon Gutman (David Havas, report)
Cenzura jako dědictví / Archivy, demokracie a švédský filmový průmysl (Trond Lundemo, téma)
Muž na laně / Nostalgie po ztracené dominantě (Šárka Gmiterková, kritika)
Doclisboa 2015 / Kontemplace v neklidu města / (Matěj Nytra, report)
Nástrahy filmových kánonů / Případ Maďarského národního filmového archivu (Eszter Fazekas, téma)
Love / Smutek sexuálního maniaka (Michal Böhm, kritika)