Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

web / Matěj Nytra / 15. 10. 2015

Lokální web společností CET 21, pojímající u nás TV Novu a na Slovensku TV Markízu, je zbytečné představovat či jakkoli propagovat. Již několik sezón kolem něj sublimuje zdání populární a hojně užívané VOD platformy kombinované s přímým vysíláním sdružených televizních kanálů, na nichž se soustředí předně mainstreamový či žánrově vyhraněný obsah (filmy a seriály, sport, „nightlife“ aj.). Archiv Voyo.cz shrnuje ve velkém program, který do strukturované každodenní televizní nabídky pronikne jen v omezené míře, pracuje však i s předpremiérami (typicky vlastních seriálů), exkluzivním „zakázaným“ (nevysílaným) obsahem a také akvizicemi převzatými od jiných distribučních společností. Důvodů k registračnímu kontaktu s platformou (měsíční paušál činí 189 Kč) ovšem nebude mnoho. Pokud budeme mít na mysli profilového diváka, např. čtenáře Cinepuru, tomu by postačilo podívat se, co by zde vidět mohl, a uvidí to jinde, případně mu postačí běžný televizní výběr. Cena za několik lákavých titulů není vysoká, ovšem příval balastu a zahlcení, který by ho při rešerši provázely, je nedozírný – web především nefunguje ve své organizační struktuře a rezignuje na uživatelsky přehlednější systém.

Pod základním druhovým řazením již lze mezi tituly pátrat pouze dle roku vzniku či obecného žánrového určení, absentuje „národnostní“ filtr třídění nebo třeba návodný údaj o původním (distribučním) zdroji. V praxi to znamená, že divák klubové či evropské produkce sice zaslechl, že s platformou před časem navázal spolupráci i Artcam, pokud si však přímo na jeho webu nepřečte seznam a názvy nabídnutých filmů, horko těžko je bude náhodně v seznamech hledat. Žánrový štítek „drama“ je natolik obecný a prostupný, že se pod něj vejde takřka nekonečná plocha – a scrollovat nelze celý večer. Namísto pátrání po tušených tipech však může být poměrně zábavné (či poučné) sledovat rozptyl divácké popularity – alespoň soudě dle množství udělených hvězdičkových hodnocení. Ani hitové série Ulice nebo Comeback (jejich jednotlivé díly) však nejsou hodnoceny masověji než v řádu stovek, novější díly jen desítek. „Novácké“ kino-fenomény jsou na tom trošku lépe (Babovřesky: 403 hodnocení), ty zkvašené už nikoli (Bobule: 130). I když platforma archivuje takřka celou československou klasiku včetně nové vlny, snímky příliš hodnotících reakcí nevyvolávají (oscarové Ostře sledované vlaky: 10, Vávrova Romance pro křídlovku: 3, vděčnější Atentát: 22). Mezi loňským domácím filmem roku Cestou ven (43) a klubovým šlágrem z Argentiny Divoké historky (43) tu překvapivě není rozdíl. Naopak kolekcí „Sexuálně explicitní artové filmy“, možná inspirovanou loňskou sekcí Porn-art na LFŠ, se web pokusil (ne)úspěšně přilákat pozornost k Von Trierovým sestřihům i třeba Tsai Ming-liangovi (Chuť melounů: 19) či Catherine Breillat (Anatomie pekla: 8).

adresa: http://voyo.nova.cz / měsíční předplatné: 189 Kč / filmový archiv, seriály, zpravodajství a tematické pořady (z produkce TV Nova), sportovní program a sekce Nightlife / prémiové kabelové programy, absence reklam ve vysílání / možnost externího přehrávače Voyo Player; dostupné pro televizi, mobil či tablet

Přečteno 2911x

Článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Takový normální seriál / Lajna

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 118: Neonoir

Z amerického remaku Toniho Erdmanna odstoupil Jack Nicholson

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Movieurope.com


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (70) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (676) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)

Cinepur #101 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015

Z obsahu tištěného čísla:

Hus veřejnoprávní / Jan Hus v kontextu svého posledního televizního obrazu (Jaroslav Pinkas, horizont)

Opojeni stylem / České filmové záchvěvy 2015 (Lukáš Skupa, fenomén)

Editorial č. 101 / Temná strana síly české kinematografie (Jindřiška Bláhová, editorial)

Přízraky Bruce Leeho / Hvězdy bojových umění ve videohrách (Antonín Tesař, téma)

Úpal Dalibora Mataniće / Nenávist v horkých hlavách (Lucie Česálková, zoom)

Daleko od hlučícího davu / Feminizace Thomase Hardyho (Martin Šrajer, kritika)

+ více...