Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

web / Matěj Nytra / 15. 10. 2015

Lokální web společností CET 21, pojímající u nás TV Novu a na Slovensku TV Markízu, je zbytečné představovat či jakkoli propagovat. Již několik sezón kolem něj sublimuje zdání populární a hojně užívané VOD platformy kombinované s přímým vysíláním sdružených televizních kanálů, na nichž se soustředí předně mainstreamový či žánrově vyhraněný obsah (filmy a seriály, sport, „nightlife“ aj.). Archiv Voyo.cz shrnuje ve velkém program, který do strukturované každodenní televizní nabídky pronikne jen v omezené míře, pracuje však i s předpremiérami (typicky vlastních seriálů), exkluzivním „zakázaným“ (nevysílaným) obsahem a také akvizicemi převzatými od jiných distribučních společností. Důvodů k registračnímu kontaktu s platformou (měsíční paušál činí 189 Kč) ovšem nebude mnoho. Pokud budeme mít na mysli profilového diváka, např. čtenáře Cinepuru, tomu by postačilo podívat se, co by zde vidět mohl, a uvidí to jinde, případně mu postačí běžný televizní výběr. Cena za několik lákavých titulů není vysoká, ovšem příval balastu a zahlcení, který by ho při rešerši provázely, je nedozírný – web především nefunguje ve své organizační struktuře a rezignuje na uživatelsky přehlednější systém.

Pod základním druhovým řazením již lze mezi tituly pátrat pouze dle roku vzniku či obecného žánrového určení, absentuje „národnostní“ filtr třídění nebo třeba návodný údaj o původním (distribučním) zdroji. V praxi to znamená, že divák klubové či evropské produkce sice zaslechl, že s platformou před časem navázal spolupráci i Artcam, pokud si však přímo na jeho webu nepřečte seznam a názvy nabídnutých filmů, horko těžko je bude náhodně v seznamech hledat. Žánrový štítek „drama“ je natolik obecný a prostupný, že se pod něj vejde takřka nekonečná plocha – a scrollovat nelze celý večer. Namísto pátrání po tušených tipech však může být poměrně zábavné (či poučné) sledovat rozptyl divácké popularity – alespoň soudě dle množství udělených hvězdičkových hodnocení. Ani hitové série Ulice nebo Comeback (jejich jednotlivé díly) však nejsou hodnoceny masověji než v řádu stovek, novější díly jen desítek. „Novácké“ kino-fenomény jsou na tom trošku lépe (Babovřesky: 403 hodnocení), ty zkvašené už nikoli (Bobule: 130). I když platforma archivuje takřka celou československou klasiku včetně nové vlny, snímky příliš hodnotících reakcí nevyvolávají (oscarové Ostře sledované vlaky: 10, Vávrova Romance pro křídlovku: 3, vděčnější Atentát: 22). Mezi loňským domácím filmem roku Cestou ven (43) a klubovým šlágrem z Argentiny Divoké historky (43) tu překvapivě není rozdíl. Naopak kolekcí „Sexuálně explicitní artové filmy“, možná inspirovanou loňskou sekcí Porn-art na LFŠ, se web pokusil (ne)úspěšně přilákat pozornost k Von Trierovým sestřihům i třeba Tsai Ming-liangovi (Chuť melounů: 19) či Catherine Breillat (Anatomie pekla: 8).

adresa: http://voyo.nova.cz / měsíční předplatné: 189 Kč / filmový archiv, seriály, zpravodajství a tematické pořady (z produkce TV Nova), sportovní program a sekce Nightlife / prémiové kabelové programy, absence reklam ve vysílání / možnost externího přehrávače Voyo Player; dostupné pro televizi, mobil či tablet

Přečteno 4327x

Článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Streamování za lepší planetu

Takový normální seriál / Lajna

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (105) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1090) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)

Cinepur #101 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015

Z obsahu tištěného čísla:

Amy / Neschopnost odvrátit zrak (Šárka Gmiterková, kritika)

Voyo.cz: ztraceno v seznamu (Matěj Nytra, web)

Editorial č. 101 / Temná strana síly české kinematografie (Jindřiška Bláhová, editorial)

Pořád jsem to já (Matěj Nytra, mimo kino)

Vít Klusák a Filip Remunda / Performativní dokument a status hvězdy (Jiří Anger, téma)

Opojeni stylem / České filmové záchvěvy 2015 (Lukáš Skupa, fenomén)

+ více...