Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

Voyo.cz: ztraceno v seznamu

web / Matěj Nytra / 15. 10. 2015

Lokální web společností CET 21, pojímající u nás TV Novu a na Slovensku TV Markízu, je zbytečné představovat či jakkoli propagovat. Již několik sezón kolem něj sublimuje zdání populární a hojně užívané VOD platformy kombinované s přímým vysíláním sdružených televizních kanálů, na nichž se soustředí předně mainstreamový či žánrově vyhraněný obsah (filmy a seriály, sport, „nightlife“ aj.). Archiv Voyo.cz shrnuje ve velkém program, který do strukturované každodenní televizní nabídky pronikne jen v omezené míře, pracuje však i s předpremiérami (typicky vlastních seriálů), exkluzivním „zakázaným“ (nevysílaným) obsahem a také akvizicemi převzatými od jiných distribučních společností. Důvodů k registračnímu kontaktu s platformou (měsíční paušál činí 189 Kč) ovšem nebude mnoho. Pokud budeme mít na mysli profilového diváka, např. čtenáře Cinepuru, tomu by postačilo podívat se, co by zde vidět mohl, a uvidí to jinde, případně mu postačí běžný televizní výběr. Cena za několik lákavých titulů není vysoká, ovšem příval balastu a zahlcení, který by ho při rešerši provázely, je nedozírný – web především nefunguje ve své organizační struktuře a rezignuje na uživatelsky přehlednější systém.

Pod základním druhovým řazením již lze mezi tituly pátrat pouze dle roku vzniku či obecného žánrového určení, absentuje „národnostní“ filtr třídění nebo třeba návodný údaj o původním (distribučním) zdroji. V praxi to znamená, že divák klubové či evropské produkce sice zaslechl, že s platformou před časem navázal spolupráci i Artcam, pokud si však přímo na jeho webu nepřečte seznam a názvy nabídnutých filmů, horko těžko je bude náhodně v seznamech hledat. Žánrový štítek „drama“ je natolik obecný a prostupný, že se pod něj vejde takřka nekonečná plocha – a scrollovat nelze celý večer. Namísto pátrání po tušených tipech však může být poměrně zábavné (či poučné) sledovat rozptyl divácké popularity – alespoň soudě dle množství udělených hvězdičkových hodnocení. Ani hitové série Ulice nebo Comeback (jejich jednotlivé díly) však nejsou hodnoceny masověji než v řádu stovek, novější díly jen desítek. „Novácké“ kino-fenomény jsou na tom trošku lépe (Babovřesky: 403 hodnocení), ty zkvašené už nikoli (Bobule: 130). I když platforma archivuje takřka celou československou klasiku včetně nové vlny, snímky příliš hodnotících reakcí nevyvolávají (oscarové Ostře sledované vlaky: 10, Vávrova Romance pro křídlovku: 3, vděčnější Atentát: 22). Mezi loňským domácím filmem roku Cestou ven (43) a klubovým šlágrem z Argentiny Divoké historky (43) tu překvapivě není rozdíl. Naopak kolekcí „Sexuálně explicitní artové filmy“, možná inspirovanou loňskou sekcí Porn-art na LFŠ, se web pokusil (ne)úspěšně přilákat pozornost k Von Trierovým sestřihům i třeba Tsai Ming-liangovi (Chuť melounů: 19) či Catherine Breillat (Anatomie pekla: 8).

adresa: http://voyo.nova.cz / měsíční předplatné: 189 Kč / filmový archiv, seriály, zpravodajství a tematické pořady (z produkce TV Nova), sportovní program a sekce Nightlife / prémiové kabelové programy, absence reklam ve vysílání / možnost externího přehrávače Voyo Player; dostupné pro televizi, mobil či tablet

Přečteno 3025x

Článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015.

Toto číslo Cinepuru si můžete objednat v obchodě.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Zatím nikdo nehodnotil.

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #120

#120

prosinec 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY web

Takový normální seriál / Lajna

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Pixar v kostce

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?

Netflix a spol.: Sbohem snům o univerzální videopůjčovně

Movieurope.com


DALŠÍ Z RUBRIKY

Úvod k tématu 120: Muž ve filmu

Editorial 120: Muž ve filmu

Žít, pracovat, pózovat / Televizní světy Ryana Murphyho

Zběsilost v srdci i v obličeji / Nicolas Cage jako mem

Fascinující Fassbender / Filmové performance maskulinit

Rabijáti, svalovci i šprti / Reprezentace maskulinit v americkém filmu a televizi od 40. let do...

Jak definovat mužnost na plátně

Lidovost, masovost, oblíbenost… / Jak rozumět populární kultuře po třiceti letech


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Rozhovor s Maurem Hercem / K srdci mechanismu

The Sociological Cinema

MUBI: Now Showing

Short of the Week

Ještě větší marketér, než jsme před rokem doufali?


RUBRIKY

anketa (23) / český film (78) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (94) / fenomén (70) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (114) / komiks (10) / kritika (767) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (692) / objev (3) / pojem (36) / portrét (9) / profil (102) / reflexe (24) / report (105) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (41) / téma (873) / televize (95) / tisková zpráva (1) / událost týdne (223) / video (2) / videoart (16) / videohra (58) / web (42) / zoom (153)

Cinepur #101 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #101, září 2015

Z obsahu tištěného čísla:

Prokop Bartoníček / Nepřetržitá přitažlivost experimentu (Sylva Poláková, český talent)

Stalker v krizi středního věku / Zóna (Jaromír Blažejovský, kniha)

Voyo.cz: ztraceno v seznamu (Matěj Nytra, web)

Letní filmová škola 2015 / Tradiční, míchaná (Matěj Nytra, report)

Slow West / Jak byl počat Západ (Ondřej Pavlík, kritika)

Rozhovor s Jean-Charlesem Huem / Guerilla jako režijní přístup (Jakub Felcman, rozhovor)

+ více...