Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Animace ve veřejném prostoru / Všudypřítomná, využívaná i zneužívaná

téma: Mimo kino / Eliška Děcká / 7. 4. 2015

Díky nástupu nových technologií se animovaný film v posledních desetiletích posunul z pláten kin či televizních obrazovek ven. S objekty rozpohybovanými pomocí nejrůznějších animačních technik se setkáváme téměř všude – útočí na nás z reklam, pouličních neonů, fasád budov, instruktážních videí v dopravních prostředcích, z instalací v galerijním i veřejném prostoru nebo při čtení online periodik. Otázkou ovšem zůstává, zda je potenciál animace v těchto rozličných prostorech invenčně a kvalitně využit, či naopak pouze povrchně zneužit.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #98

Článek vyšel v časopise Cinepur #98, duben 2015.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Brněnský Devětsil: multimediální přesahy umělecké avantgardy / Výstava něčeho, co až dosud neexistovalo (Marika Kupková, téma) • Prázdné místo / Starosvětský vzdor kvalitní televizi (Ondřej Pavlík, televize) • Vyšší moc / V lavině (Vít Schmarc, kritika) • Distribuce 2014: Konec starých časů (Přemysl Martinek, glosa) • Kobry a užovky / Hadi se plazí na pódia (Ivo Michalík, kritika) • Hollywood a pop / Dokáže dnes hudba propagovat filmové trháky? (Karel Veselý, téma) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: David Fincher

Úvod k tématu: Fantasy

Úvod k tématu: Debut


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Až na severní pól / Animovaný sníh, na kterém se netančí

Až po uši v animaci / Anifilm ocenil Kaufmana i studenta FAMU

Hayao Miyazaki: Oči nezastíněné nenávistí

Píseň moře / Autorská animace pro všechny

Anifilm 06: sbližování komerční a autorské animace


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (106) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1091) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)