Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Trilogie Ráj Ulricha Seidla / Peklo a přece jen naděje

zoom / Oto Horák / 6. 12. 2014

Rakušan Ulrich Seidl je dnes režisérem, jehož filmy patří k nejžádanějším na filmových festivalech. Jednotlivé díly trilogie Ráj: Láska (Paradies: Liebe, 2012), Ráj: Víra (Paradies: Glaube, 2012) a Ráj: Naděje (Paradies: Hoffnung, 2013) měly premiéry v Cannes, Benátkách a Berlíně. Ovšem už Seidlův hraný debut Psí dny (Hundstage, 2001), který získal Velkou cenu poroty na MFF v Benátkách, avizoval zaměření na intimní aspekty lidského života a soužití, zobrazené zneklidňujícím, kontroverzním až provokujícím způsobem – spolu s vytříbenou formální stránkou – jako základní rysy jeho tvorby. Trilogie Ráj pak nabízí unikátní vhled do Seidlovy režisérské metody na rozhraní dokumentu (k němuž se ostatně letos vrátil snímkem Ve sklepě) a hraného filmu. A její (ne)úspěšnosti.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #96

Článek vyšel v časopise Cinepur #96, prosinec 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... The Stanley Parable / Dialog s božským vypravěčem (Antonín Tesař, videohra) • Kameraman Lukáš Milota / Příznaky mistrovství (Jakub Felcman, český talent) • Under the Skin / Pod kůží člověka (Aleš Stuchlý, soundtrack) • Úvod / Das Kino (Lukáš Skupa, téma) • Místa / Morální bažina beze jména (Antonín Tesař, kritika) • Plán / Satira o věcech sousedských (Sylva Poláková, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #118

#118

srpen 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně

Oheň na moři / Lekce z periferie

Sicario / Žánrový traktát o neuchopitelném zlu

Syn Saulův / Rozostření existence


DALŠÍ Z RUBRIKY

Gangy Berlína / Noirové vlivy v seriálu Babylon Berlín

Sladké ptáče nevinnosti / Revidovaný obraz femme fatale ve filmech Stevena Soderbergha

Hranice postmoderního neonoiru ve filmech Hra, Smrtihlav a Memento

Bar jménem TechNoir / Virtuální realita noirového subžánru

Úvod k tématu 118: Neonoir

Film noir znovuzrozený / Počátky neonoiru v Americe

Šťavnatý realismus Piera Paola Pasoliniho

Anglie jako rajská zahrada i okultní peklo / Arcadia


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Solidarita s Olegem Sencovem

Inženýři lidských duší se opět činí

Fénix / Thriller o lidské slabosti a vypočítavosti

Leviatan vítězí aneb Jak dál s Ruskem a jeho umělci

Glosa: České století historickou pravdu nezkresluje


RUBRIKY

anketa (23) / český film (77) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (92) / fenomén (69) / festival (69) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (112) / komiks (10) / kritika (749) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (675) / objev (3) / pojem (36) / portrét (7) / profil (100) / reflexe (24) / report (101) / rozhovor (156) / scénář (4) / soundtrack (39) / téma (860) / televize (92) / tisková zpráva (1) / událost týdne (212) / video (2) / videoart (16) / videohra (56) / web (42) / zoom (152)