Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Stále ohledáváme / 3x3D na Parallaxu

fenomén / Lucie Česálková / 6. 4. 2014

Když byl v pražském kině Avion na podzim roku 1936 uváděn stereoskopický snímek Audioskop, psalo se o něm jako o technologické novince, jež zaujme „dokonalým, skoro hmatatelným dojmem, jímž na diváka útočí jeho veselý obsah“. Diváci jej sledovali brýlemi se zeleným a červeným filtrem a obdivovali se prostorovým efektům stříkání vody či házení předmětů směrem do hlediště. Audioskop byl současně svého druhu metafilmem, jehož humorný komentář diváka sebereflexivně seznamoval s principy stereoskopie s příležitostnou glosou stran konkrétního záběru.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #92

Článek vyšel v časopise Cinepur #92, duben 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Hayao Miyazaki: Oči nezastíněné nenávistí (Eliška Děcká, portrét) • Stále ohledáváme / 3x3D na Parallaxu (Lucie Česálková, fenomén) • Bitva o prostor (Přemysl Martinek, glosa) • Kámoši až na dno lahve (Jana Bébarová, mimo kino) • Kroužení a věčný návrat k (ne)známému / Alain Resnais. Kinematografia mozgu (Matěj Nytra, kniha) • Macula / Prchavá monumentalita (Sylva Poláková, český talent) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


DALŠÍ Z RUBRIKY

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy

FixFox: Intergalaktický opravář v hřejivé české hře


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Dětský film pro dospělé / Po strništi bos

Tak trochu roadmovie / Skokan

Máme tlakovú níž / Richard Müller: Nepoznaný

Paterson / Paterson z Patersonu

Lily Lane / Matní běsi


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)